نه به سلطه سفارت ها در لبنان

نه به سلطه سفارت ها در لبنان
دوشنبه 28 تير 1400 - 15:16

سیاست مسموم سازی فضا در لبنان سیاستی است که غربی ها همواره برای اجرای نقشه های خود در این کشور – که قربانی جنگهای داخلی است – از آن استفاده می کنند.

العالم - داغ های مجازی

کاربران لبنانی با راه اندازی هشتگ #لا_لحكم_السفارات (نه به سلطه سفارت ها) به سفیر آلمان در لبنان درباره عواقب مداخله در امور داخلی این کشور هشدار دادند. وی در توییتی گفته بود:"چرا همه در انتخابات پارلمانی آینده لبنان به کسانی رأی می دهند که مانع تشکیل کابینه ای قدرتمند که قادر به اجرای اصلاحات ضروری باشد و به فرهنگ فرار ا مجازات پایان می دهد، می شوند".

این توییت خشم ملت لبنان را برانگیخته است؛ کاربران لبنانی در واکنش به این توییت اعلام کرده اند که سفرای آمریکا و فرانسه و آلمان در لبنان وقاحت را از حد گذرانده اند و طوری رفتار می کنند که انگار صاحب این کشور هستند.. آنها باید بدانند که هیچ یک از لبنانی ها از حق و حقوق خود نمی گذرند.

برخی کاربران دیگر در واکنش به اظهارات سفیر آلمان گفته اند که هر کسی که امتیازات یا مصونیتی در هر کشوری دارد باید به قوانین و نهادهای آن کشور احترام گذاشته و از مداخله در امور داخلی آن بپرهیزد.

تحلیلگران لبنانی هم گفته اند که وقتی هر یک از کشورهای غربی تصور می کند که لبنان – که دچار فساد مجموعه های دولتی است – آماده بلعیده شدن و تحمیل وصایت غرب است، معلوم است که سفیر آلمان هم می خواهد برای این ملت تعیین تکلیف کرده و برای انتخاباتش شرط تعیین کند.

کاربران با تمسخر اوضاع جاری گفته اند که فقط سفیر آلمان را کم داشتیم تا جوخه سفرای غربی که در تلاش برای مداخله در اوضاع داخلی لبنان و نادیده گرفتن ابتدایی تری مبانی و عرف های دیپلماتیک هستند، تکمیل شود.

کاربران لبنانی گفته اند که غرب چیزی را که نتوانسته است با جنگ به دست بیاورد با محاصره و تحریم و گرسنگی به دست نخواهد آورد. زیرا ملت لبنان حزب الله و نصرالله را در میدان جهاد و سیاست دارد.

پربیننده ترین خبرها