شرکت آمریکایی معروف فروش محصولاتش در اراضی اشغالی فلسطین را متوقف کرد

شرکت آمریکایی معروف فروش محصولاتش در اراضی اشغالی فلسطین را متوقف کرد
سه شنبه 29 تير 1400 - 11:07

یک شرکت آمریکایی معروف در زمینه تولید بستنی، فروش محصولاتش را در اراضی اشغالی فلسطین متوقف کرد که این اقدام، واکنش شدید مقامات رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

العالم - فلسطین اشغالی

شرکت آمریکایی تولیدکننده بستنی «Ben & Jerry's» اعلام کرد که بازاریابی محصولاتش را در اراضی اشغالی فلسطین متوقف خواهد کرد.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، شامگاه دوشنبه، گزارش داد که این شرکت پس از اتخاذ این تصمیم، در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «بر این باوریم که فروش بستنی‌های بن اند جریز در اراضی اشغالی فلسطین با ارزش‌های ما سازگاری ندارد».

در ادامه بیانیه مذکور با اشاره به اینکه قرارداد تولید بستنی که در سال آینده اعتبار آن به پایان خواهد رسید، تمدید نخواهد شد، آمده است:‌ «ما شراکت بلندمدتی با پیمانکارانی داریم که در اسرائیل بستنی‌های ما را تولید و در این منطقه عرضه می‌کنند».

با این حال، این شرکت آمریکایی اعلام کرد که به رغم متوقف کردن فروش محصولاتش، در فلسطین اشغالی باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش رأی الیوم، بیانیه این شرکت واکنش شدید ساکنان فلسطین اشغالی و سیاستمداران صهیونیست را به دنبال داشته است.

«نفتالی بنت»‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اعلام گفت: «این تحریم به موفقیت نینجامیده و نخواهد انجامید. ما با تمام قدرتمان با آن مبارزه خواهیم کرد».

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در یک فایل ویدئویی به این تصمیم واکنش نشان داد و گفت: «تصمیم بن اند جریز نوعی تسلیم شدن شرم‌آور در برابر یهود ستیزی، جنبش تحریم و تمام چیزهای منفی گفتمان‌های ضد اسرائیل و یهودیان است».

همزمان با این واکنش‌ها، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز در حساب کاربریش به این تصمیم واکنش نشان داد و نوشت: «ما اسرائیلی‌ها دیگر بستنی‌هایی را که نباید بخریم، شناختیم».

شرکت آمریکایی بن اند جریز در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد. این شرکت آمریکایی به تعهداتش در قبال محافظت از محیط‌زیست و احترام به حقوق بشر معروف است.

فارس

پربیننده ترین خبرها