واکنش کاربران عراقی به انفجار اخیر شهرک صدر در شب عید قربان

واکنش کاربران عراقی به انفجار اخیر شهرک صدر در شب عید قربان
سه شنبه 29 تير 1400 - 18:00

اغلب هشتگ ها در عراق امروز درباره انفجار تروریستی در شهرک صدر بود. هشتگ های "شهرک صدر" و "بازار الوحیلات" امروز در عراق تبدیل به ترند شدند.

العالم ـ داغ های مجازی

نوید بهروز خبرنگار العالم در عراق تاکید کرد که آمار قربانیان در این حادثه به بیش از 35 شهید و بیش از 60 مجروح افزایش یافت و با توجه به وضعیت وخیم شماری از مجروحان، این آمار قابل افزایش است.

بهروز در گفتگوی مستقیم با شبکه العالم گفت که انفجار در غروب روز دوشنبه درساعات پر ازدحام روز در بازار الوحیلات رخ داد. اکثر شهدا زن و کودک بوده اند. این حمله، خشم و نگرانی مردم را به دنبال داشته است. بویژه که این حمله سومین حمله پس از انفجار منطقه الباب الشرقی در چند ماه گذشته و نیز انفجار در شهرک صدر و نیز حمله روز گذشته در همین شهرک است که این امر حاکی از وجود یک نقص و خلل امنیتی است. در میان شهدا 12 کودک دیده می شود که یکی از آنها زیر یک سال و دو تن دیگر زیرسه سال هستند. دیگر شهدا از زنان و سالخوردگان بوده اند..

خبرنگار العالم افزود: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نشستی اضطراری برگزار کرد. او دست به برخی تغییرات امنیتی زد و دستور بازداشت فرمانده هنگ اول در تیپ چهارم پلیس فدرال را صادر کرد.

بهروز گفت: گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت و در بیانیه ای تاکید کرد که ابوحمزه دست به این حمله انتحاری زد.

وی اظهار داشت: پس از انفجار اخیر و انتقال شهدا و مجروحان به بیمارستان ها، مردم صدر با برگزاری تظاهرات از عملکرد دستگاه های امنیتی انتقاد کردند و خواستار تامین امنیت مردم بویژه شهرک صدر شدند. رییس پارلمان عراق و رییس جمهور کشور و نیز نمایندگان نسبت به این حمله واکنش نشان داده و از دولت خواستند تا بر مسائل امنیتی و اطلاعاتی بیشتر تمرکز کند.

برهم صالح رییس جمهور عراق گفت: انفجار شهرک صدرجنایتی هولناک و بیرحمانه است. صالح خواهان پایان دادن به تروریسم شد. وی شامگاه دوشنبه توییت کرد: این جنایتی هولناک و بی رحمانه است؛ آنها غیرنظامیان را در شب عید هدف قرار می دهند. آنها نمی خواهند ملت برای یک لحظه هم از امنیت و شادی و سرور برخوردار باشند.

محمد حلبوسی رییس پارلمان عراق نیز در توییتی نوشت: بر ضرورت بازخواست و انجام برخی تغییرات در فرماندهان امنیتی تاکید می کنیم. آنها بی کفایتی خود را به اثبات رساندند. این نقض ها و تجاوزات نباید بدون بازخواست عاملان سپری شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز این حمله تروریستی علیه شهروندان در بازارالوحیلات در شهرک صدر را به شدت محکوم کرد. سفارت ایران در بغداد بر اهمیت مبازره با تروریسم و همکاری کشورهای منطقه در این خصوص تاکید کرد.

کاربران عراقی با راه اندازی هشتگ های "شهرک صدر" و "بازار الوحیلات" واکنش خود را نسبت به این جنایت ابراز کردند.

کاربری به نام "اسامه فلیح" توییت کرد: این انفجار بیانگر فاجعه در عراق است. صورت زنان عراق با خون آغشته شده است.

"هدی علی علاوی" نوشت: اندکی پیش در مراسم عزاداری یکی از قربانیان انفجار بازار الوحیلات بودم. یک کودک 12 ساله که به همراه دوستان خود برای خرید کفشهای ورزشی به بازار رفته بود. تمام دوستان این کودک نیز شهید شده بودند؛ اجساد آنها قابل شناسایی بود.اما جسد علی حتی قابل شناسایی نیز نبود. به پدر و مادرش اجازه ندادند که برای اخرین بار او را ببینند. خدا به بازماندگان صبر دهد.

"حسین علاء الابیض" نیز توییت کرد:

بیانیه حزب الله لبنان: حمله ترویستی امروز علیه شهروندان عراقی بیگناه در شب عید قربان را محکوم می کنیم. این اقدام بزدلانه در عراق به معنای بازگشت سیاست جنایت است که نهادهای تکفیری و حامیان آنها در پیش می گیرند.

کاربری به نام "ابن الکتائب" نوشت: این کودک برای خرید لباس عید به بازار رفته بود... همگی این اقدام تروریستی را محکوم می کنند اما نمی توانند تروریستها را در زندانها اعدام کنند.

"احمد صباح" نیز توییت کرد: در شهرک صدر اینگونه به استقبال عید می رویم...

پربیننده ترین خبرها