واکنش قیس الخزعلی به انفجار بغداد: آمریکا مسئول کشتار ملت عراق است

واکنش قیس الخزعلی به انفجار بغداد: آمریکا مسئول کشتار ملت عراق است
چهارشنبه 30 تير 1400 - 03:27

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق با اشاره به نقش آمریکا در انفجار اخیر بغداد گفت که مستشاران نظامی این کشور، هیچ سودی برای نیروهای عراق نداشتند.

العالم-عراق

«قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به انفجار شامگاه گذشته در شهرک صدر شهر بغداد گفت که عوامل سیاسی در پس این انفجار قرار دارد.

شبکه خبری العهد به نقل از الخزعلی گزارش داد، این انفجار، فقط چند روز پیش از سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به واشنگتن رخ داده است.

وی ادامه داد: «آمریکا از طریق حضور تروریستهای داعش، در پی یافتن توجیهی برای بقای خود در عراق است. همه می‌دانند که داعش ساخته آمریکایی-اسرائیلی-خلیجی است و سرویسهای اطلاعاتی آنان، کنترل آن را در دست دارند».

خزعلی با بیان اینکه آمریکا عامل افزایش فعالیت داعش در برهه اخیر است، تصریح کرد، واشنگتن مسئول کشتار ملت عراق است، ولی به جنایات آن، پاسخ داده خواهد شد.

این مسئول عراقی با اشاره به انتقامگیری الحشد الشعبی از عناصر داعش، خبر داد که برخی از شخصیتهای خاص، در انفجار شهرک صدر، از نظر امنیتی و اطلاعاتی، همدست عناصر تروریستی بودند.

رژیم صهیونیستی عامل آتش‌سوزیهای اخیر در عراق است

وی در بخش دیگر اظهارات خود، به آتش‌سوزیهای اخیر در عراق پرداخت و گفت که بعید نیست، رژیم صهیونیستی عامل این آتش‌سوزیها باشد.

الخزعلی با اشاره به نقش صهیونیستها در هدف قرار دادن انبارهای سلاح الحشد الشعبی، تأکید کرد که تل‌آویو در پی تضعیف توانمندیهای الحشد است، «ولی روزی خواهد رسید که رژیم صهیونیستی هزینه کشتار مردم عراق خواهد پرداخت».

دبیر کل عصائب درباره عملیات اخیر نیروهای مقاومت تأکید کرد، این عملیات، در انتقامگیری از بمباران اخیر نیروهای الحشد توسط عناصر آمریکایی بود.

وی با بیان اینکه مقاومت به وعده خود وفا کرد، تصریح کرد، عملیات علیه نیروهای آمریکایی، «سریع و دقیق بود... آماده پاسخگویی هستیم».

هیچ کس از تعداد نیروهای آمریکا در عراق، اطلاع ندارد

الخزعلی با تأکید بر اینکه الکاظمی نمی‌تواند از آمریکا بخواهد که نیروهایش را خارج کند، گفت که هیچ کس از تعداد نیروهای آمریکا در عراق، اطلاع ندارد و «حتی نخست وزیر نیز نمی‌تواند وارد پایگاههای آمریکا شود و تعداد سربازان آن را شمارش کند.».

این مسئول عراقی با بیان اینکه به جنگنده‌های آمریکایی اجازه داده نخواهد شد که در عراق بمانند، خاطر نشان کرد، کنترل کامل آسمان عراق در دست نیروهای آمریکاست.

وی در پایان گفت که مستشاران نظامی آمریکا، هیچ سودی برای نیروهای عراق نداشتند و آمریکا، نیروهای ائتلاف را از عراق خاجر خواهد کرد و تحت پوشش ناتو، نیروهای جایگزین را وارد خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها