عون: رایزنی‌ پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر مکلف در موعد مقرر انجام می‌شود

عون: رایزنی‌ پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر مکلف در موعد مقرر انجام می‌شود
چهارشنبه 30 تير 1400 - 16:00

رئیس جمهور لبنان تأکید کرد که پس از انصراف «سعد الحریری»، رایزنی‌های پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر جدید مأمور تشکیل کابینه در موعد مقرر انجام خواهد شد.

العالم - لبنان

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان امروز چهارشنبه بر اجرای رایزنی‌های پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر مکلف جدید تأکید کرد.

قرار است رایزنی‌های پارلمانی از دوشنبه آینده آغاز شود و طبق بیانیه صادره از ریاست جمهوری لبنان، جدول زمانی رایزنی‌ با فراکسیون‌ها و نمایندگان مستقل نیز تعیین شده است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، میشل عون امروز در حساب توئیتری نوشت که «رایزنی‌های پارلمانی در موعد مقرر انجام خواهد شد».

وی افزود: «هر درخواستی برای به تأخیر انداختن این رایزنی‌ها بایستی با دلیل و قابل توجیه باشد».

پنج شنبه گذشته «سعد الحریری» رئیس «تیار المستقبل» و نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت لبنان پس از ارائه فهرست وزرای پیشنهادی خود به میشل عون و درخواست برای انجام برخی اصلاحات در آن، از تشکیل کابینه انصراف داد.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز پنج شنبه گذشته انصراف داد.

پربیننده ترین خبرها