جاسوسی مستند امریکا - رژیم صهیونیستی؛ نقش عوامل پنهان اسرائیلی چیست؟

جاسوسی مستند امریکا - رژیم صهیونیستی؛ نقش عوامل پنهان اسرائیلی چیست؟
سه شنبه 29 تير 1400 - 14:45

گفته می شود که ولیعهد عربستان خواهان جاسوسی یک شرکت اسرائیلی از سیاستمداران و فعالان رسانه ای لبنان از جمله میشل عون رئیس جمهوری این کشور شده است.

العالم - درگوشی

به دنبال افشای قضیه اعطای مبلغ پنج میلیون دلاری از سوی امارات به گروه اسرائیلی "کاندیرو" برای خریدن ابزاری به منظور هک سیستم عامل "ویندوز" برای جاسوسی فعالان معارض و نیز وزرا و مسئولان ارشد در کشورهای عربی از جمله یمن، این اطلاعات منتشر شد.

روزنامه فرانسوی لوموند با انتشار جزئیات این رسوایی جدید عربستان سعودی، نوشت: بن سلمان در فاصله سال های 2018 و 2019 از برنامه "بیگاسوس" وابسته به شرکت اسرائیلی خواسته است از سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان، جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی این کشور، عباس ابراهیم مدیر کل امنیت عمومی لبنان و نیز از حسن فضل الله و علی فیاض نمایندگان حزب الله و نیز ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان و علی حسن خلیل وزیر دارایی سابق و غسان بن جدو و ابراهیم الامین دو فعال رسانه ای جاسوسی کند.

روزنامه اسرائیلی " احرونوت " اعتراف می کند

روزنامه اسرائیلی " یدیعوت احرونوت " هم در سرمقاله دیروز خود با تایید گزارش روزنامه لوموند نوشت: "اسرائیل" حتی پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار و نویسنده معارض توسط بن سلمان و عواملش درترکیه، عربستان را به دستگاه های جاسوسی از فعالان و معارضان تجهیز کرده است.

"رونین بیرگمن" تحلیلگر مسائل نظامی و سیاسی در سرمقاله " یدیعوت احرونوت" نوشت: وزارت (امنیت) اسرائیل به شرکت های اسرائیلی که در زمینه حملات سایبری فعالیت می کنند، از سال 2017، مجوزهایی برای فروش سیستم های جاسوسی به عربستان داده است و حتی بعد از اینکه معلوم شد که از آن ها برای حمله به تلفن های همراه فعالان حقوق بشر و معارضان استفاده می شود، و حتی بعد از کشته شدن جمال خاشقچی به دادن این مجوزها ادامه داد.

این اظهارات نشان می دهد که رژیم سعودی با جاسوسی از سیاستمداران و فعالان رسانه ای در کشورهای عربی ، تلاش می کند تا این کشورها را تحت امر خود درآورد و از آن ها برای اجرای طرح ها و سیاست های سازمان های جاسوسی امریکایی و اسرائیلی بهره برداری کند.

درمورد امارات چطور؟

سازمان بین المللی " سیتیزن لاب" که مقر آن در دانشگاه تورنتو است، درگزارشی فاش کرد که امارات، 5 میلیون دلار به گروه اسرائیلی " کاندیرو " برای خرید سیستم های هک کننده سیستم عامل " ویندوز" به منظور جاسوسی از فعالان و معارضان اماراتی و نیز جاسوسی از وزرا و مسئولان بلندپایه در کشورهای عربی از جمله یمن اعطا کرده است.

بر اساس این گزارش، برخی از این شخصیت هایی که هدف قرار گرفته اند، در یمن و برخی دیگر در اروپا و ترکیه، ساکن هستند و همگی توطئه های امارات علیه یمن و نیز همکاری با رژیم اسرائیل بعد از عادی سازی روابط برای وارد کردن جاسوس های اسرائیلی به یمن را محکوم می کنند.

نقش وزارت جنگ اسرائیل چیست؟

گزارش های منتشره درباره جاسوسی عربستان سعودی وامارات از طریق عوامل برنامه " بیگاسوس" و نیز گروه اسرائیلی " کاندیرو" تنها به گزارش لوموند و احرونوت محدود نمی شود، بلکه واشنگتن پست و گاردین و برخی دیگر از رسانه های جهانی از جمله پایگاه لبنانی " درج" هم گزارش هایی دراین باره منتشر کرده اند.

برنامه " بیگاسوس" و نیز گروه اسرائیلی " کاندیرو" توسط شرکت اسرائیلی 'NSO' که زیر نظر وزارت جنگ اسرائیل فعالیت می کند، اپدیت شده و این شرکت از امضای هرگونه قرارداد کاری بدون موافقت این وزارت خانه منع شده است ، چرا که برنامه های آن امنیتی است.

عوامل امنیتی و سیاسی در امارات و عربستان، درچارچوب نقشه راه امریکا و اسرائیل و در راستای برنامه ریزی های سازمان های جاسوسی امریکایی – اسرائیلی فعالیت می کنند و هدف آن ها رصد کردن فعالیت محور مقاومت در منطقه است و این بخشی از فعالیت های کلی و فشرده رژیم صهیونیستی و امریکا برای هدف قرار دادن مقاومت و درصدر آن حزب الله لبنان به علت نزدیکی به رژیم اسرائیل و نیز کمیته های مردمی وابسته به انصارالله و نیز کشورهای عضو محور مقاومت و ایران است.

جاسوسی اسرائیل از طریق حکام عرب

آنچه افشا شد، بیانگر عملیات جاسوسی اسرائیل از طریق عوامل و مزدوران این رژیم در میان کشورهای حوزه خلیج فارس و به طور آشکارتر مزدوران خلیجی و سعودی در سطح حکام است که توانستند پای عوامل جاسوسی اسرائیل را به کشورهای عربی از جمله لبنان و یمن نیز باز کنند.

این جاسوسی ها از طریق برنامه هایی مانند جی میل و اسکایپ و تلگرام و فیس بوک صورت گرفته است.

برخی از منابع آگاه از امضای قراردادی میان امارات با شرکت های اسرائیلی متخصص در زمینه خدمات " جاسوسی" و " هک کردن" خبر داده اند.

اینجاست که خیانت عربستان سعودی و امارات به کشورهای عربی درجهت خدمت به رژیم اسرائیل بیش از پیش مشخص می شود و اعلام تصمیم امارات مبنی بر اعطای تابعیت به متخصصان و کارشناسان در زمینه برنامه ریزی در راستای این فعالیت های جاسوسی قرار دارد.

السيد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها