رسوایی پگاسوس؛ اسرائیل از جهان، رایگان، جاسوسی می کند

رسوایی پگاسوس؛ اسرائیل از جهان، رایگان، جاسوسی می کند
چهارشنبه 30 تير 1400 - 17:45

برنامه جاسوسی پگاسوس وابسته به شرکت اطلاعات الکترونیک اسرائیل (NSO) برای جاسوسی از موبایل های رؤسای جمهور کشورها، خبرنگاران، فعالان، وکلاء و افرادی که خودشان یا نزدیکان شان ترور شدند، طراحی شده است.

العالم - درگوشی

روزنامه واشنگتن پست گزارشی در این مورد منتشر کرده است که توسط 17 روزنامه نگار از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و چند کشور دیگر تهیه شده است.

با همه این تفاصیل، باز رژیم صهیونیستی تن به اعتراف نمی دهد و برای گریز از این رسوایی فقط شیوه تکذیب و انکار را در پیش گرفته است.

گروهی شامل 17 رسانه از جمله روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و روزنامه انگلیسی گاردین و همچنین سازمان عفو بین الملل و روزنامه غیر انتفاعی داستان های ممنوعه گزارش فوق را منتشر کردند و اسرائیل در برابر این گزارش چاره ای بجز تکذیب و انکار ندید رژیمی که برنامه جاسوسی خود پگاسوس را به کشورهای فراوانی از جمله نظام های دیکتاتوری عرب خصوصاً نظام های سازشکار فروخته است و همین نظام های حاکم با برنامه جاسوسی اسرائیلی از 5 هزار موبایل جاسوسی کرده اند.

کسانی که از آنها جاسوسی شده است، شامل امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، برهم صالح رئیس جمهور عراق، 2 زن مرتبط با جمال خاشقجی خبرنگار سعودی (سال 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد) از جمله نامزد ترکش خدیجه چنگیز، یک خبرنگار مکزیکی مستقل (در کارواش ترور شد) می شود. برخی از خبرنگاران فعال در رسانه های بزرگی همچون فایننشال تایمز ، وال استریت ژورنال، سی ان ان، نیویورک تایمز، فرانس 24، رادیو اروپای آزاد، مدیا پارت، اِل پائیس، لوموند، آسوشیتدپرس، رویترز، فرانس پرس، بلومبرگ، اکونومیست وصدای آمریکا نیز از برنامه جاسوسی اسرائیل در امان نماندند.

بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل در برابر این همه اطلاعات، به صورت احمقانه ای زبان به عاملیت رژیم اشغالگر در همه این جاسوسی ها گشود و دیروز سه شنبه در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گفت: اسرائیل «دمکراتیک، غربی و دارای توانمندی های تکنولوژیک بالا» است و اجازه می دهد که برنامه های امنیتی به نظام های دمکراتیک صادر شود تا از آن به صورت مشروع در موارد تحقیق درباره جرایم و تروریسم استفاده شود!

مساله جالب اینکه ادعای گانتس مغایر با گزارش منتشره درباره برنامه جاسوسی اسرائیل است زیرا اسرائیل برنامه پگاسوس را به نظام های دیکتاتوری مرتبط با اسرائیل فروخته است نظام هایی که مخالفان خود را در اقصی نقاط جهان تحت تعقیب قرار می دهند و صدای ملت های خود را خفه می کنند که نظام های حاکم در کشورهای جمهوری آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، قزاقستان، مکزیک ، مغرب، روآندا، عربستان سعودی، توگو و امارات جزء این نظام ها هستند.

مساله جالب دیگر اینکه اسرائیل با یک سنگ دو گنجشک را زد چون هم مبالغ کلانی از نظام های طرف قرارداد از جمله نظام های عرب مرتجع گرفت و هم به صورت رایگان از موبایل های هدف جاسوسی کرد . طبق قراردادهای منعقده بین اسرائیل و نظام های طرف قرارداد، اسرائیل می تواند از شماره تلفن های همه افراد هدف مطلع شود که این به معنای آنست که اسرائیل می تواند به صورت رایگان از متحدان خود، دشمنان خود و دشمنان متحدان خود جاسوسی کند به طوری که تعداد کشورهایی که مشمول برنامه جاسوسی اسرائیل قرار گرفته اند، از مرز 50 کشور گذشته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها