11 اسیر فلسطینی به دلیل اعتصاب غذا دچار ضعف شده اند

11 اسیر فلسطینی به دلیل اعتصاب غذا دچار ضعف شده اند
چهارشنبه 30 تير 1400 - 21:45

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد 11 اسیر فلسطینی که در اعتراض به دستگیری اداری در اعتصاب غذا به سر می برند، دچار علائم خستگی، درد مفاصل و سردرد شده اند.

العالم- فلسطین اشغالی

حسن عبد ربه مشاور رسانه ای کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که پس از گذشت هفت تا ده روز از آغاز اعتصاب غذای این اسرا، علائم ضعف در بدن آنها پدید آمده است.

او تاکید کرد که این اعتصاب ها با هدف تمرکز بر سیاست بازداشت اداری 45 اسیر در زندان های رژیم صهیونیستی، صورت گرفته است.

اسرایی که از شهرها و روستاهای مختلفی از فلسطین دستگیر شده اند و در مراکز بازداشت مختلفی به سر می برند، با گرسنگی خود در راه آزادی متحد شده اند و ضعف، کاهش وزن، درد مفاصل و سردرد آنها را از ادامه راه خود باز نمی دارد.

عبد ربه خواستار راه اندازی کمپینی بین المللی برای فشار بر رژیم اشغالگر شد تا اسرای اعتصاب کرده را آزاد کند.

سلاح "معده خالی"، سلاحی است که پیشتر نیز کارایی خود را ثابت کرده است. نمونه آن نیز غضنفر ابو عطوان اسیر فلسطینی بود که پس از 65 روز اعتصاب غذا آزاد شد. علاوه بر آن، طبق گفته کمیته اسرا 99 درصد از خواسته های این اسیران پس از اعتصاب غذا برآورده شده است.

دست‌کم 5300 اسیر فلسطینی در 23 زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی حبس شده اند. 40 تن از آنها زن، 250 تن از آنها کودک و 540 نفر از آنها نیز در بازداشت اداری به سر می برند.

نزدیک به 500 تن از این اسرا از بیماری های مختلفی رنج می برند. ده ها تن از آنها افراد دارای نیازهای ویژه، بیماران سرطانی و افراد کهنسال هستند. به گفته کمیته اسرا این زندانیان تحت بی رحمانه ترین بازجویی ها و شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرند.

پربیننده ترین خبرها