بازگشت آمریکا به طرح "هرج و مرج خلاق" در عراق

بازگشت آمریکا به طرح
پنج‌شنبه 31 تير 1400 - 11:52

آمریکا اجرای طرح "ایجاد هرج و مرج خلاق" در منطقه غرب آسیا را که یکی از اهدافش تقسیم‌های مجدد بر اساس وابستگی‌های قومی، فرقه‌ای و مذهبی است، در سال 2003 با لشکرکشی به عراق شروع کرد و سپس، جریان‌های تکفیری و داعش را بوجود آورد و برای تجزیه کشورهای منطقه، به عراق و سوریه گسیل کرد.

العالم- درگوشی

ایجاد هرج و مرج موضوع جدیدی نیست ولی آمریکا آن را در خدمت به اسرائیل، در منطقه اجرا می‌کند و لذا از زمان کاشتن بذر سرطانی رژیم اشغالگر صهیونیستی در قلب جهان اسلام، این منطقه روی آرامش را به خود ندیده و درگیر جنگ‌ها، اختلافات مذهبی و قومی شده است که پشت تمامی این آشفتگی‌ها، ایالات متحده و اسرائیل قرار دارند.

عراق مثال عینی برای اجرای تئوری غرب است. عراق از زمان ورود ارتش اشغالگر به این کشور به چراگاهی برای باندهای تروریستی و تکفیری تبدیل شده و البته رژیم صهیونیستی در این طرح وظیفه جذب عناصر تروریستی را برای عملیات موسوم به "لانه زنبورها" ایفا می‌کرد و سپس مقرر شد ساختاری با شعارهای دینی بسیار افراطی در منطقه شکل گرفته و گسترش یابد. در راستای اجرای این طرح و تئوری‌های شیطانی، باندهای تروریستی در بین‌النهرین سر بیرون آوردند و تمامی آنچه را که از ماشین جنگی آمریکا در امان مانده بودند، ویران کردند و تله‌های انفجاری، انتحاری‌ها و خودروهای بمب‌گذاری‌شده تقریبا روزها جان شهروندان عراقی را در مقابل دیدگان نیروهای آمریکایی می‌گیرند که هر چند این نظامیان اشغالگر ادعا می‌کنند در پایان دادن به این حمام خون ناتوان هستند ولی در واقع، آنها همان کسانی بودند که این تروریست‌ها را تغذیه و میدان را برای اقدامات خرابکارانه آنها وسیع کردند.

این سناریوی شوم غرب همچنین در سوریه و لیبی نیز پیاده شد و غرب در صدد اجرای آن در کشورهایی مانند یمن، لبنان، مصر، تونس و سودان نیز است.

امروز آمریکا باردیگر در حال اجرای همان بازی در عراق است اگر آمریکا و غرب طرح بی‌ثبات و ناامن کردن عراق را کلید نمی‌زدند مطمئنا شاهد انفجارهای متعدد از جمله انفجار اخیر در شهرک صدر بغداد نمی‌شدیم.

پربیننده ترین خبرها