انگلیس، سفیر دولت مشروع ونزوئلا را تحریم کرد

انگلیس، سفیر دولت مشروع ونزوئلا را تحریم کرد
جمعه 1 مرداد 1400 - 10:22

انگلیس، سفیر ونزوئلا را به بهانه تلاش برای خرید مایحتاج و مواد غذایی برای دولت کاراکاس، که مورد تحریم کشورهای غربی واقع شده، تحریم کرد.

العالم - اروپا

در ادامه فشارهای غیربشری و مستبدانه کشورهای غربی بر دولت مشروع و قانونی ونزوئلا به ریاست «نیکلاس مادورو»، انگلیس سفیر این کشور را تحریم کرد.

«الکس صعب» سفیر ونزوئلا در انگلیس بامداد امروز (جمعه) به بهانه تلاش برای خرید مایحتاج و مواد غذایی برای دولت کاراکاس - که تحت شدیدترین تحریم‌های غربی قرار گرفته - از سوی لندن تحریم شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، صعب هم‌اکنون در کشور کوچک «کِیپ وِرد» به درخواست دولت آمریکا و به بهانه دور زدن تحریم‌های این کشور علیه ونزوئلا بازداشت بوده و قرار است به واشنگتن استرداد شود.

در بیانیه انگلیس درباره تحریم وی ادعا شده است: «صعب و دستیار او آلوارو پولیدو قراردادهای نادرستی بستند و کالاهایی را با قیمت‌های بالا فروختند. اقدامات آنها باعث سختی بیشتر مردم ونزوئلا شد».

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه ونزوئلا نیز در واکنش به این اتهام‌زنی دولت لندن، گفت انگلیس در حالی خود را «قاضی ضد فساد برای جهان» معرفی می‌کند که این کشور یکی طرف‌های مسئول برای «سرقت اموال مردم ونزوئلا» است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها