در گفتگو با العالم مطرح شد؛

هدف مثلث صهیونیستی، سعودی و اماراتی از جاسوسی علیه لبنان + فیلم

جمعه 1 مرداد 1400 - 12:55

الیف صباغ، نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت که رژیم صهیونیستی از زمان پیدایش تا به امروز، تجسس را یک عنصر و ابزار اصلی در ایدئولوژی خود می داند.

العالم - لبنان

صباغ در گفتگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم گفت: جاسوسی عربستان و امارات علیه مقامات لبنانی، شاخه ای از جاسوسی رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد که 45 کشور دیگر هم در معرض جاسوسی قرار گرفته اند که هیچ ربطی به خاورمیانه ندارند بلکه به خاطر مواضعشان در سازمان ملل هدف جاسوسی قرار گرفته اند.

صباغ خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر قدس از طریق بدافزار پگاسوس سعی می کند از کشورها و سازمان های متقاضی این بدافزار باج بگیرد و آنها را وادار به تغییر مواضع در قبال مسأله فلسطین کند یا حتی آنها را وادار کند در ازای این برافزار، اطلاعاتی درباره فعالیت مخالفان این رژیم و دشمنانش حتی در کشورهایی مثل مکزیک، رواندا، آفریقا و آمریکای لاتین و حتی مجارستان در اختیار این رژیم قرار دهند.

وی همچنین تصریح کرد که روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان و امارات به قدری واضح است که انکار آن مثل انکار خورشید در روز روشن است.

وی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از سال 2012 و 13 همه زیرساخت ای الکترونیک را برای امارات طراحی و ایجاد کرد و از سال 2012 از طریق شرکتی در قبرس، بدافزار پگاسوس را به این کشور فروخت.

صباغ خاطرنشان کرد که عربستان به دلیل اینکه امارات و قطر را رقیب خود می داند، برنامه پگاسوس را از آنها نمی خواهد بلکه مستقیم به سراغ رژیم صهیونیستی می رود. وی گفت که عربستان متهم است که از این برنامه علیه خانواده و نامزد خاشقچی استفاده کرده است و با استفاده از همین برنامه وی را به قتل رسانده است.

وی تصریح کرد که امارات با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار شخصیت های سوری قرار داده است و نصب بدافزار پگاسوس روی این تجهیزات، از آنها جاسوسی کرده است و همین روش را درباره شخصیت های لبنانی هم به کار برده است. به عبارت دیگر امارات نقش بسیار مهمی در جاسوسی رژیم صهیونیستی داشته است.

پربیننده ترین خبرها