انتقاد عضو ائتلاف سائرون از برخورد ضعیف دولت الکاظمی در قبال نقض حاکمیت عراق

انتقاد عضو ائتلاف سائرون از برخورد ضعیف دولت الکاظمی در قبال نقض حاکمیت عراق
جمعه 1 مرداد 1400 - 18:10

عضو پارلمان عراق شیوه برخورد دولت الکاظمی با مسائل مربوط به نقض امنیت کشور و اختلافات سیاسی را ضعیف و تاسف‌بار خواند و بر ضرورت پاسخ دولت به خواسته‌های ملت عراق تاکید کرد.

العالم - عراق

عضو ائتلاف سائرون به رهبری «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق سیاست دولت فعلی این کشور در تعامل با تحولات داخلی و خارجی را ضعیف و تاسف‌بار توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری ملی عراق(نینا)، سلام الشمری امروز جمعه در بیانیه‌ای خبری گفت: شرایطی که عراق در آن به سر می‌برد، از جمله نقض نقض حاکمیت سرزمینی و امنیت ملی عراق و همچنین اختلافات سیاسی در داخل، این کشور را به سمت آینده‌ای سوق می‌دهد که همه باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، آن را اصلاح کنند.

الشمری افزود: دخالت‌های منفی منطقه‌ای و بین المللی در امور عراق ، نقش و توانایی آن را برای اعمال نفوذ مطلوب تضعیف کرده است و اکنون عراق به منبعی تبدیل شده که همه از او نفع می‌برند، بدون اینکه به آن در اوج بحران چیز مثبتی ببخشند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد و طی یکی دو سال اخیر بارها پایگاه نیروهای امنیتی عراق از سازمان الحشد الشعبی را هم هدف گرفته است.

پربیننده ترین خبرها