واکنش کاربران به رسوایی جاسوسی امارات

واکنش کاربران به رسوایی جاسوسی امارات
جمعه 1 مرداد 1400 - 20:26

به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره نقش امارات در پروژه جاسوسی "پگاگوس"، هشتگ (#امارات- بیت- الجاسوسية) داغ‌ترین ترند در قطر شده است.

العالم- داغ‌های مجازی

روزنامه انگلیسی "گاردین" اخیرا فاش کرد که امارات عربی متحده در هک گوشی‌های انگلیسی در پروژه جنجالی جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس نقش داشته است. طبق این گزارش، امارات عربی متحده یکی از 40 کشوری است که به جاسوس افزار شرکت صهیونیستی "NSO" دسترسی داشته است و این جاسوس افزار قابلیت هک و کنترل محرمانه گوشی‌های موبایل را دارا است.

بر این اساس، تلفن‌های همراه "لطیفه" دختر شیخ محمد که در سال 2018 تلاش داشت از دبی فرار کند و همچنین تلفن همراه همسر سابق حاکم دبی که در سال 2019 از کشورش فرار کرد و به انگلیس رفت نیز هدف برنامه جاسوسی پگاسوس قرار گرفته است.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز درباره این رسوایی امارات اظهارنظر کرده‌اند. کاربری به نام "قطريه وهويتي تمیم" نوشته است: "هدف اصلی از شتاب( حکام) عربی به سوی# عادی‌سازی و رفتن در آغوش #صهیونیست در چارچوب پیمان صلح ابراهیم دستیابی به تکنولوژی اسرائیل بوده است تا آنها را به جاسوسی از ملت‌های‌شان و سرکوب آنها مجهز کند."

"ابو سالم الراکد" نیز در توییتی نوشته است: "انکار قاطعانه دروغی عینی و واقعی است.. از کشوری که به ارزش‌ها، اصول و یا اخلاقیات پایبند نیست و تاریخ آن بر اساس اختلافات، لشکرکشی‌ها، تهاجم‌ها، سرقت، غارت، قتل و دردی دریایی است بعید نیست که به بدترین جاسوسی از شهروندانش و همسایگان‌شان اقدام کند."

"عبدالرحمن غلاب" نیز نوشته است: "برای کنترل و اشغالگری، از زمان پیشی می‌گیرند و فراموش می‌کنند که امپراتوری‌های بزرگ از بین رفته‌اند و ناپدید شده‌اند؛ زیرا آنها از مشروعیت لازم برای شکل دادن به تمدن‌ها برخوردار نبودند."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها