ناامیدی و سرخوردگی در انتظار ائتلاف متجاوز و مزدورانش

ناامیدی و سرخوردگی در انتظار ائتلاف متجاوز و مزدورانش
جمعه 1 مرداد 1400 - 22:57

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی پیروزی هایی جدید به ثبت رساندند و توانستند مواضع ارتش عربستان و مزدورانش در جبهه های متعدد را تحت کنترل درآورند.

العالم ـ یمن

ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن تصاویری از عملیات یورش به مواضع مزدوران ارتش سعودی در مقابل جبل الدود در جیزان واقع در جنوب عربستان و نیز انهدام خودروهای مزدوران را به نمایش گذاشت.

ارتش و کمیته های مردمی مواضع گروهی از مزدوران سعودی در غرب منطقه الکمب القدیم و غرب المنزله و در تپه عباس در دو محور المدافن و الملاحیط در مقابل جبل الدود در جیزان را مورد حمله قرار دادند و توانستند شماری از مواضع را تحت کنترل درآورند و خسارات گسترده جانی و مالی به دشمن وارد کنند.

این امر سبب شد تا گروه مزدوران به رغم تمام پشتیبانی های ائتلاف متجاوز پا به فرار بگذارند. ائتلاف متجاور در این عملیات با هدف متوقف کردن پیشروی های نیروهای مشترک یمنی دست به چندین حمله هوایی زد اما در تحقق اهداف خود ناکام ماند.

در جبهه البیضا نیز نیروهای یمنی توانستند بخش های وسیعی از شهر ناطع را پس از درگیری با نیروهای ائتلاف متجاوز تحت کنترل خود در آورد.

در این عملیات یکی از فرمانده هان مزدوران وابسته به دولت منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن به همراه دهها تن از نظامیانش زخمی شدند و 100 نفر دیگر از آنها به اسارت درآمدند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با یورش به شهر نعمان و ناصع در استان البیضا، نیروهای هادی را غافلگیر کردند. آنها امنیت تمام مناطق هم مرز با منطقه العبدیه را تامین کردند.

نیروهای هادی و عناصر مسلح قبیله ای هوادار ائتلاف متجاوز از تحقق اهداف ائتلاف که در ریاض طراحی و ترسیم شده اند، ناکام ماندند.

در مقابل پیشروی های ارتش و کمیته های مردمی یمن، اختلافات میان فرماندهان نیروهای هادی و اتهام زنی میان آنها بالاگرفت.

فرماندهان نظامی هوادار هادی، علی صالح الکلیبی فرمانده تیپ 19 پیاده نظام را متهم کردند که یک روز قبل از حمله انصارالله دستور خروج تجهیزات سنگین را داده است و از نظامیان خواست تا در صورت وقوع حمله مواضع خود را ترک کرده و عقب نشینی کنند و در هر پایگاه فقط سه یا چهار نظامی باقی بمانند. آنها می گویند که این امر باعث شد که انصارالله بر بخشهای گسترده ای در الجریبات مسلط شود.

ارتش و کمیته های مردمی یمن در تمام این عملیات و در راستای حماسه آفرینی های خود در راه دفاع از میهن و مقابله با ائتلاف متجاوز و مزدورانش توانستند مقادیر زیادی سلاح و پول به غنیمت بگیرند. بی تردید کسی که از وطن دفاع می کند، حتی یک لحظه هم برای تحقق هدفش سستی و کاهلی نمی کند. اما مزدورانی که برای پول می جنگند، تا احساس خطر کنند، میدان ها را رها کرده پا به فرار میگذارند. بنابراین ائتلاف متجاوز قطعا در آینده با ناامیدی و سرخوردگی بزرگتری روبرو خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها