عملیات یک ماهه جستجوی برج فلوریدا با 97 قربانی پایان یافت

عملیات یک ماهه جستجوی برج فلوریدا با 97 قربانی پایان یافت
شنبه 2 مرداد 1400 - 16:28

پس از گذشت حدود یک ماه، اداره آتش‌نشانی میامی، پایان عملیات طولانی یافتن اجساد قربانیان برج فروریخته فلوریدا را اعلام کرد و مرگ 97 نفر مورد تأیید قرار گرفت.

العالم - آمریکا

اداره آتش‌نشانی و امداد شهرستان «میامی-داد» روز گذشته (جمعه) پایان یک ماهه عملیات جستجو برای یافتن اجساد قرار گرفته در زیر آوارهای برج فلوریدا را که ۲۴ ژوئن (سوم تیرماه) فروریخت و سرنوشت دهها نفر را در هاله‌ای از ابهام برد، اعلام کرد.
بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، با این حال مقام‌های ایالت فلوریدا اعلام کرده‌اند که نیروهای پلیس به غربال آوارهای باقیمانده ادامه می‌دهند به امید آن که بتوانند اجساد بیشتری را پیدا کنند.
روز ۲۴ ژوئن، یک بلوک ساختمامی ۱۲ طبقه در برج مسکونی در منطقه «سرفساید» در حومه شهر میامی ایالت فلوریدا فروریخت و در این عملیات یک ماهه هیچ فردی زنده از زیر آوار بیرون نیاورده شده است.
«دانیلا لوین کاوا» شهردار میامی-داد در بیانیه‌ای در این خصوص گفت که شناسایی اجساد بیرون کشیده شده از زیر آوار بسیار دشوار است و کارشناسان علوم پزشکی در تلاش هستند تا بتوانند هویت اجساد را مشخص کنند.
علی‌رغم آن که گزارش‌های اولیه حکایت از مفقودی حدود ۱۵۰ نفر از ساکنان برج مذکور داشت، بعد از گذشت یک ماه، مرگ ۹۷ نفر تأیید شده است هیچ خبری در خصوص سرنوشت دیگر اجساد باقیمانده در زیر آوار منتشر نشده است.
طبق گزارش رویترز، حادثه سقوط برج فلوریدا به یکی از مرگبارترین حوادث ریزش ساختمان در تاریخ ایالات متحده تبدیل شده است.
روز چهاردهم تیرماه، همزمان با نزدیک‌ شدن طوفان گرمسیری «السا» به جنوب فلوریدا، برج ۱۲ طبقه در میامی که بخش‌هایی از آن فرو ریخته بود، با مواد منفجره کاملاً تخریب شد.
نگرانی‌ها در خصوص ریزش باقیمانده ساختمان در حالی رو به افزایش بود که پیش‌بینی می‌شود طوفان السا، بادهای بسیار شدیدی را با خود به منطقه محل حادثه همراه خواهد کرد.
طبق گزارش شبکه «بی‌بی‌سی»، در بلوک ساختمانی فروریخته، ۵۵ آپارتمان در ۱۲ طبقه وجود داشته است. برج‌های چمپلین قرار بود امسال در یک پروژه چند میلیون دلاری تعمیر و نوسازی شود.
علی‌رغم آن که هنوز مشخص نیست دلیل ریزش ساختمان جنوبی برج‌های چمپلین که ۴۰ سال دارد، چه بوده، اما نامه‌ای از ماه آوریل سال جاری میلادی وجود دارد که در آن درباره وضعیت رو به افول ساختمان هشدار داده شده است.
در سال ۲۰۱۸ یک مهندس ساختمان درباره وجود ایراد اساسی در طراحی اولیه ساختمان و همچنین ظاهر شدن ترک‌هایی در آن هشدار داده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها