اقدام خصمانه شبکه امریکایی علیه فلسطین درجریان بازیهای المپیک توکیو

اقدام خصمانه شبکه امریکایی علیه فلسطین درجریان بازیهای المپیک توکیو
يکشنبه 3 مرداد 1400 - 18:56

اقدام غیرمنتظره شبکه امریکایی CNBC در پخش نقشه تجزیه شده فلسطین هنگام ورود تیم فلسطینی شرکت کننده در المپیک درجریان پوشش بازی های المپیک توکیو، خشم و ناخرسندی شدید و انتقادهای گسترده کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت.

العالم داغ های اجتماعی

به اعتقاد کاربران شبکه های اجتماعی، نقشه ای که گروه شبکه های CNBC نمایش داد، نماینده فلسطین نبوده و بیانگر واقعیت های تاریخی نیست.

کاربران شبکه های اجتماعی اقدام عمدی این شبکه را در قرار دادن نقشه یاد شده در صفحه خود هنگام ورود هیات فلسطینی را محکوم کردند.

فلسطینی ها وکاربران شبکه های اجتماعی نشان دادن این نقشه به این شکل را به منزله به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر اسرائیل برشمردند و این سوال را مطرح کردند که نقش رسمی اتحادیه های فلسطینی و نمایندگی دیپلماتیک در امریکا چیست؟ علت اقدام شبکه یاد شده چیست؟

کاربران شبکه های اجتماعی تاکید کردند که فلسطین و نقشه آن از بحر تا نهر در سلطه رژیم اشغالگر صهیونیستی است که آنرا اشغال کرده و حقوق فلسطینی ها را نقش می کند.

ارتش موسوم به "الهبد الالکترونی" که یک تشکل جوانان است که در فضای الکترونیک با رژیم اشغالگر مبارزه می کند، در واکنش به این اقدام امریکا، اب تحریک آمیز خواندن این اقدام ، تصمیم گرفت به صفحه وزارت خارجه ژاپن برود تا مخالفت خود را با نمایش چنین تصویری از نقشه فلسطین اعلام کند.

سپس با انتشار توضیحی درباره این تصویر ، عبارت ذیل را نوشت: بسیار مهم .. بعد از اطمینان از تصویر نقشه فلسطین در بازیهای المپیک توکیو، مشخص شد که این تصویر از سوی طرف برگزار کننده المپیک نبود، بلکه از سوی شرکت CNBC که تحت حمایت راستگرایان صهیونیست است، قرار داده شده است.

سپس عکس واقعی را به مطلب خود ضمیمه کرد و درتوضیح آن نوشت : دراین تصویر، هیات فلسطینی شرکت کننده در بازیهای المپیک توکیو در پوشش برگزار کنندگان بازی های المپیک ، بدون این نقشه نمایش داده می شود.

درنتیجه، تصاویری که شبکه های ورزشی عربی و بین المللی منتشر کردند، هیچ اشاره ای به نقشه ای که از صفحه این شبکه آمریکایی پخش شد، نکردند.

همین مساله، سوالاتی را درباره هدف از انتشار این تصویر به این شبکه و دراین زمان مطرح شده است!

کاربران این اقدام را گامی درجهت تبلیغ نقطه نظر اسرائیل و سیاست گمراه کننده تبلیغاتی برای نقض حقوق تاریخی فلسطینی ها برشمردند.

پربیننده ترین خبرها