چین: به آمریکا می‌آموزیم چگونه با دیگران رفتار کند

چین: به آمریکا می‌آموزیم چگونه با دیگران رفتار کند
يکشنبه 3 مرداد 1400 - 20:02

در آستانه سفر خانم وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا به پکن که به گفته یک مقام واشنگتن از موضع قدرت انجام خواهد شد، وزیر امور خارجه چین خاطر تاکید کرد: به آمریکا یاد می دهیم که چگونه با دیگران رفتار کند.

العالم - آسیا

"وانگ یی" وزیر خارجه چین روز گذشته پیش از سفر امروز (یکشنبه )"وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا به چین خاطر نشان کرد، پکن هرگز نمی‌پذیرد که کشوری به دنبال برتری‌جویی خود در برابر دیگر کشورها باشد. چین نمی پذیرد کشوری این گونه خود را در قبال دیگران تصور کند.

"وانگ یی" این اظهارات را در سومین دور مذاکرات با "شاه محمود قریشی" وزیر خارجه پاکستان در استان سیچوان مطرح کرد.

این اظهارات وزیر خارجه چین در پاسخ به موضع‌گیری اخیر " ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مطرح شد. "پرایس" سفر "وندی شرمن" به چین را از "موضع قدرت" آمریکا در قبال پکن توصیف کرده بود.

"وانگ یی" در ادامه خاطر نشان کرد: آمریکا همواره به دیگران با قدرت ادعایی خود به صورت یک رفتار متکبرانه فشار می آورد.

وی افزود: اگر آمریکا هنوز یاد نگرفته چگونه با دیگران به صورت برابر رفتار کند، پکن به همراه جامعه جهانی این مسئولیت را دارد تا به آمریکایی‌ها این مسئله را درس بدهد.

وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش اعلام کرده بود که وندی شرمن معاون وزیر خارجه این کشور قرار است پکشنبه به چین سفر کند. شرمن بلندپایه‌ترین مقام در دولت جو بایدن است که در بحبوحه تنش ها میان واشنگتن- پکن به چین سفر می‌کند.

گزارش شده وندی شرمن در این سفر که قرار است یکشنبه آغاز شود، به پکن نخواهد رفت و به جای آن دو روز را دز شهر تیانجین در شرق چین سپری خواهد کرد و قرار است در این شهر با مقامات این کشور از جمله وانگ یی وزیر خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر شرمن به چین به رغم یکسری تنش‌های اخیر میان آمریکا و چین انجام می‌شود.

آژانس امنیت سایبری و پلیس اف بی آی چندی پیش گزارش حملات سایبری صورت گرفته به خطوط لوله نفت و گاز آمریکا در میان سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ را منتشر کرد. در گزارش آژانس‌های فدرال آمریکا آمده است، چندین شرکت خط لوله گاز طبیعی و نفت ایالات متحده از سال ۲۰۱۱ به مدت ۲ سال توسط هکرهای چینی مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز اخیرا، چین را به حفاظت از هکرهای سایبری متهم کرد و گفت که کشورش در حال انجام تحقیقات قبل از انجام اقدامات مقابله‌ای است.

پربیننده ترین خبرها