قطار عادی سازی و خیانت به آرمان فلسطین، از مغرب تا امارات 

 قطار عادی سازی و خیانت به آرمان فلسطین، از مغرب تا امارات 
دوشنبه 4 مرداد 1400 - 04:03

از زمان حرکت قطار عادی سازی که ابتدا امارات و سپس برخی دیگر از کشورهای عربی آن را به حرکت درآورند، روزی نیست که خبری درباره تقویت توافق های عادی سازی نشنویم، توافق هایی که صرفا به نفع رژیم صهیونیستی است که می پندارد این توافق ها می تواند به تقویت ماهیت و جلوگیری از نابودی حتمی آن کمک کند.

العالم - درگوشی

در همین راستا، اعلام شد که شرکت های هواپیمایی صهیونیستی به نامهای "العال" و "اسرایر"، در چارچوب عادی سازی روابط میان رژیم اسرائیل و مغرب، اولین پروازهای مستقیم خود را به شهر مراکش مغرب انجام دادند.

همچنین گفته شده که شرکت دیگری به نام ارکیا، تصمیم دارد چهارم ماه اوت آتی ، پروازهای خود را به مغرب آغاز کند.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که روابط دیپلماتیک مغرب با رژیم اشغالگر در دهم دسامبر گذشته از سرگرفته شد، و این عادی سازی در ازای به رسمیت شناخته شدن حاکمیت مغرب بر منطقه صحرای غربی از سوی آمریکا بود.

مغرب از سال 1976 با جبهه پولیسارو درخصوص حاکمیت منطقه صحرای غربی با یکدیگر اختلاف دارند.

این اقدام با مخالفت مردم مغرب روبرو شد و خشم فلسطینی ها را به دنبال داشت.

همچنین باب عادی سازی روابط همچنان برای رژیم اشغالگر اسرائیل باز است توافق های تجاری میان امارات و رژیم اسرائیل و تلاش های این رژیم برای نفود به امارات بر هیچ کسی پوشیده نیست و رسانه ها گزارش های بسیار دراین باره منتشر کرده اند و از آخرین نمونه های آن می توان به توافق واردات میوه از شهرک های صهیونیست نشین به امارات نام برد.

این توافق به معنای این است که امارات در اقدامی رسمی و کم سابقه، شهرک های صهیونیست نشین را که بسیاری از کشورهای جهان و حتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا آنها را به رسمیت نمی شناسند، به رسمیت شناخته است.

متاسفانه، این گونه اقدامات که در راستای طرح عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صورت می گیرد، با تشدید اقدامات جنایتکارانه و تجاوزکارانه صهیونیست ها علیه فلسطینی ها و اهانت به مقدسات مسلمانان همراه شده است، اما هیچ یک از کشورهایی که در مسیر عادی سازی با رژیم اشغالگر قدم برداشته اند، هیچ گونه اظهارنظری در رد این اقدامات نکرده و هیچ واکنشی دراعتراض به این اقدامات نشان نداده اند، در حالی که این اقدامات را صرفا می توان حرکتی در خیانت به ملت فلسطین و آرمان فلسطین که موضوعی اسلامی و عربی است، ارزیابی کرد.

شاید اقدامات امروز رژیم اشغالگر مبنی بر زخمی کردن یک فلسطینی و بازداشت دو فلسطینی دیگر در جنوب غرب جنین همزمان با یورش به برخی از شهرهای کرانه باختری و بازداشت عده ای از فلسطینی ها و تعقیب یک خودروی فلسطینی حامل سه نفر از سوی نیروهای اشغالگر در بامداد امروز و تیراندازی به سوی آنان که به زخمی شدن یکی از آنان به نام عبدالله ابوبکر منجر شد، و نیز حملات الخلیل و پست های بازرسی ایجاد شده، تنها نمونه ای از اقدامات تجاوزکارانه این رژیم علیه فلسطینی هاست. آیا تمامی این جنایات، مستحق حتی یک مخالفت ساده از سوی کشورهای اقدام کننده به عادی سازی روابط نیست؟!

پربیننده ترین خبرها