ادامه مداخله جویی آمریکا در افغانستان به بهانه حمایت از نیروهای افغان

ادامه مداخله جویی آمریکا در افغانستان به بهانه حمایت از نیروهای افغان
دوشنبه 4 مرداد 1400 - 09:45

یک ژنرال بلند پایه ارتش آمریکا در حرفهایی حاکی از ادامه مداخله جویی واشنگتن در امور افغانستان ، وعده داد که بمباران های هوایی آمریکا در حمایت از نیروهای افغان در برابر طالبان ادامه خواهد یافت.

العالم - آمریکا

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: «کنث مکنزی» (Kenneth McKenzie) رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در منطقه این وعده را ساعاتی پیش در کابل و درجریان یک کنفرانس خبری عنوان کرد.

بنابراین گزارش مکنزی دراین باره به خبرنگاران گفت: آمریکا حملات هوایی خود را طی چند روز گذشته درحمایت از نیروهای افغان افزایش داده و آماده است تا در صورت ادامه حملات طالبان سطح این حمایت را طی هفته های پیش رو بالا برد.

مکنزی افزود: طالبان در تلاش است تا نشان دهد پیروزی آنها قطعی است درحالی که در اشتباه است و اینگونه نیست.

این ژنرال آمریکایی با بیان اینکه دولت افغانستان روزهای دشواری پیش رو دارد، افزود که آمریکا به حمایت های لجستیکی نظامی خود از نیروی هوایی افغانستان حتی پس از خروج نظامیان خارجی از این کشور که 31 ماه اوت (9 شهریور) ادامه خواهد داد.

این مقام نظامی آمریکایی افزود: تا روزها و هفته های آینده مشخص خواهد شد که آیا دولت افغانستان قادر به دفاع در برابر طالبان خواهد بود یاخیر، تصور نمی کنم که راه ساده ای باشد، و این شایعه را قبول ندارم که لزوما یک جنگ داخلی در افغانستان به راه بیافتد.

سی ان ان گزارش داد ارتش آمریکا پنجشنبه گذشته دو حمله هوایی علیه اهداف طالبان در ولایت قندهارانجام داده است.

نظامیان آمریکایی پس از ۲۰ سال حضور پر فرازو نشیب در افغانستان امروز جمعه بزرگترین پایگاه نظامی خود به نام «بگرام» را ترک کردند تا کارنامه ۲۰ سال حضور خود در این پایگاه را ثبت تاریخ کنند.

نیروهای آمریکایی در حالی افغانستان را ترک می کنند که سرعت پیشروی طالبان در شهرستان های افغانستان نگرانی های زیادی را بوجود آورده و حتی "اسکات میلر" فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز دو روز پیش در کابل نسبت به وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داده بود.

آمریکایی‌ها با اقدامات اشتباه و تحریک آمیز خود طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان که شامل شکنجه زندانیان، عملیات شبانه، قتل عام در قندهار توسط یک افسر نظامی آمریکایی در یک روستایی پنجوایی، افزایش کشت و تولید مواد مخدر و دهها مورد دیگر می شود، باعث به وجود آمدن وضعیت امروز در افغانستان شده اند.

آمریکایی‌ها با ترک افغانستان بیش از ۲۰ گروه تروریستی را از کشورهای مختلف جهان به این کشور آوردند و آنها را به میراث گذاشته و آینده مبهم و تاریکی را برای افغان ها به ارمغان آوردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها