واکنش‌های متفاوت تونسی‌ها به تصمیمات رئیس‌جمهورشان

واکنش‌های متفاوت تونسی‌ها به تصمیمات رئیس‌جمهورشان
دوشنبه 4 مرداد 1400 - 13:22

تصمیمات اخیر رئیس‌جمهور تونس مبنی بر لغو اختیارات پارلمان و برکناری نخست‌وزیر سوالات عدیده‌ای را مطرح می‌کند از جمله این‌که دوستان و دشمنان تونس کدام طرف‌ها هستند.

العالم- داغ‌های مجازی

کاربران تونسی در شبکه‌های مجازی که از تدابیر اخیر "قیس سعید" رئیس‌جمهور کشورشان غافلگیر شده‌اند، هشتگ (#قیس- سعید) را در توییتر ایجاد کرده‌اند. برخی از آنها این تصمیمات سعید را کودتا علیه قانون اساسی و برخی دیگر آن را اقدامات جسورانه برای نجات تونس از فساد و نابرابری توصیف کرده‌اند.

برخی فعالان تونسی نیز سعید را به تبانی با امارات و مصر برای دور کردن اخوان المسلمین از روند سیاسی در تونس متهم کرده‌اند.

یک کاربری در توییتر نوشته است: "رئیس‌جمهور #قیس سعید ثابت کرد که شخصیت مناسبی در جایگاهی مناسب است. موضع خود را یکسره اعلام کرد؛ زیرا او متوجه شد که (نفرین اخوان) در حال بلعیدن کشورش است و همه چیز در حال فروپاشی است.. ."

کاربر دیگری نیز نوشته است: "تمام شرافتمندان عرب و تونسیِ متعصب به کشوزش در کنار قهرمان #قیس- سعید قرار می‌گیرند. همه ما قیس بن سعید هستیم. امروز عید استقلال از مزدوری و اشغالگری ترکیه است. فقط خائنان به وطن و مزدوران، تونس و ملت تونس را مستحق بردگی و تسلیم به شبه‌نظامیان تروریستی اخوان و اشغالگری ترکیه می‌دانند."

برخی کاربران توییتر نیز به انتقاد از تصمیمات رئیس‌جمهور پرداخته و تأکید کرده‌اند که این تصمیمات، به گفته "#راشد الغنوشی"( رئیس پارلمان) کودتا است.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها