تقابل بایدن با پوتین و تهدید به جنگ با روسیه

تقابل بایدن با پوتین و تهدید به جنگ با روسیه
شنبه 9 مرداد 1400 - 09:28

بنابر اعلام رسانه ها، رییس جمهوری آمریکا که سه شنبه شب در شمال ویرجینیا در اداره اطلاعات ملی این کشور و در برابر ۱۲۰ نماینده اطلاعاتی آمریکا سخن می گفت، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه را به تلاش برای ایجاد اخلال در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ متهم و در عین حال همتای روس خود را به وقوع یک جنگ تمام عیار تهدید کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش وب‌گاه هندوستان تایمز، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود را به تلاش برای ایجاد اخلال در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ ایالات متحده متهم کرد؛ انتخاباتی که قرار است در نوامبر سال آینده برگزار شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا سخنان خود علیه روسیه و ولادیمیر پوتین را در شمال ویرجینیا در اداره اطلاعات ملی این کشور و در برابر ۱۲۰ نماینده اطلاعاتی آمریکا بیان کرد.

این آزمونی برای ۴۳۵ کرسی در مجلس آمریکا است. در سنا هم قرار است که از میان ۱۰۰ کرسی درباره سرنوشت ۳۴ کرسی رای‌گیری شود. رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به «خطرناک» بودن پوتین ادعا کرد که همتای روسی او اقتصادی را هدایت می‌کند که فقط سلاح هسته‌ای دارد، نه هیچ چیز دیگر. بایدن این اظهارات را در مقابل ۱۲۰ نیروی اطلاعاتی این کشور در دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا ابراز کرد. رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اطلاعاتی که در جریان جلسات توجیهی روزانه خود دریافت می‌کند، گفت: «ببینید روسیه از مدت‌ها پیش درباره انتخابات ۲۰۲۲ و اطلاعات غلط چه کار‌هایی انجام داده است.»

بایدن بدون ارائه جزئیات بیشتر درباره این موضوع گفت که اقدامات رئیس‌جمهور روسیه «نقض کامل» حاکمیت ایالات متحده است.

بایدن گفت: «پوتین یک مشکل واقعی دارد. او بالای سر اقتصادی نشسته است که سلاح هسته‌ای دارد؛ اما چیز دیگری ندارد. او می‌داند که واقعا در مضیقه است و از نظر من، همین او را حتی بیشتر خطرناک می‌کند.» رئیس‌جمهور ایالات متحده، در این سخنرانی همچنین به افزایش حملات سایبری اخیر از جمله باج افزار‌ها که ادعا می‌شود، توسط مسکو انجام شده است، اشاره کرد. بایدن هشدار داد: «اگر در نهایت به سمت یک جنگ، یک جنگ تمام‌عیار واقعی با یک قدرت بزرگ پیش برویم، این امر نتیجه نقض قوانین سایبری خواهد بود.»

وب‌گاه پولیتیکو هم در گزارشی درباره صحبت‌های اخیر بایدن نوشت که رئیس‌جمهوری آمریکا انتظار دارد تا همتای روسی‌اش، رفتارش را اصلاح کند. در این‌باره منتقدان کرملین می‌گویند که رئیس‌جمهوری آمریکا به-جای اقدامات کوچک، باید قدم‌های بزرگ‌تری بردارد. اما برخی نیرو‌های داخلی کاخ سفید می‌گویند که به‌هم زدن تعادل پوتین می‌تواند عواقب خطرناک‌تری در پی داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها