۷۸درصد مرگ ومیرهای کرونا در فرانسه، واکسینه نشدگان هستند

۷۸درصد مرگ ومیرهای کرونا در فرانسه، واکسینه نشدگان هستند
شنبه 9 مرداد 1400 - 12:05

براساس آخرین مطالعات انجام شده در فرانسه، ۸۵ درصد مبتلایان به کووید-۱۹ که در بیمارستان ها ازجمله در بخش مراقبت های ویژه بستری شده و همچنین ۷۸ درصد افرادی که در اثر این همه گیری جان خود را از دست می دهند، هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، آخرین مطالعات انجام شده از سوی مرکز تحقیقات، مطالعات، ارزیابی و آمار (Drees) فرانسه نشان می دهد، افراد واکسینه نشده علیه کووید-۱۹ پنج برابر بیشتر از از افراد واکسینه شده در بیمارستان ها به خصوص در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند.

بر اساس یافته این تحقیق، ۸۵ درصد از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ که در بیمارستان های فرانسه ازجمله در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند، هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

این گزارش همچنین می افزاید: این درحالی است که افراد واکسینه شده تنها ۷ درصد افراد بستری شده در بیمارستان ها را دربر می گیرد.

به گزارش شبکه ب. اف. ام تی وی فرانسه، با شدت یافتن موج چهارم همه گیری کووید-۱۹ در فرانسه، مقامات بهداشتی این کشور از کاهش سن بیماران جدید مبتلا به کرونا خبر داده و هشدار دادند، اغلب جوانانی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند هنوز واکسینه نشده اند.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو نیز نوشت: یافته های یک تحقیق دیگر در فرانسه نشان داده ۸۰ درصد افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده اند، متعلق به گروهی از افراد بوده اند که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

به نوشته روزنامه فرانسوی اوئست فرانس، «اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه پیشتر هشدار داد: ۹۶ درصد افرادی که در فرانسه به کرونا مبتلا شده اند، از میان افرادی بودند که هنوز علیه کووید-۱۹ واکسینه نشده اند.

به گزارش تارنمای داچ نیوز، موسسه ملی محیط زیست و سلامت عمومی هلند نیز ۲۵ ژوئیه/ سوم مرداد اعلام کرد که ۸۴ درصد از افرادی که آزمایش ابتلا به ویروس کرونای آنان مثبت بوده، واکسینه نشده بودند. ۱۰ درصد تنها یک دوز واکسن را دریافت کرده و تنها ۶ درصد از این ۴۲ هزار نفر به صورت کامل واکسینه شده بودند.

به گزارش ایرنا، از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، فرانسه با بیش از ۶ میلیون و ۱۰۳ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۱ هزار نفر جان باخته ناشی از آن در جایگاه پنجم جهان و رتبه دوم اروپا قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها