مشاور ویژه اوباما ایران را به استفاده از بمب های سنگرشکن تهدید کرد

مشاور ویژه اوباما ایران را به استفاده از بمب های سنگرشکن تهدید کرد
شنبه 9 مرداد 1400 - 20:04

دنیس راس دستیار ویژه باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا، از دولت جو بایدن رئیس جمهور کنونی این کشور درخواست کرد که "اسرائیل" را به بمب‌های سنگرشکن 15 تنی جی‌بی‌یو-57 مجهز کند.

العالم-کشکول

این درخواست نشان دهنده منطق استکباری حاکم بر آمریکا است که در خاورمیانه هیچ ملت یا دولتی بجز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد و درصدد قدرت بخشی به آن است، حتی اگر به قیمت ویرانی ده ها کشور دیگر و مرگ صدها میلیون انسان تمام شود.

درخواست راس در مقاله ای آمده که از سوی انستیتو واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک منتشر شده است. در این مقاله راس حتی مجهز بودن ایران به فناوری هسته ای را نیز نمی پذیرد و می نویسد:"دولت بایدن باید در هدف اعلام شده خود تجدید نظر کرده و بر این مسئله تاکید کند که آمریکا صرفا به دنبال منع ایران از دستیابی به سلاح هسته ای نیست، بلکه می خواهد توان ساخت بمب را هم از آن بگیرد یا درواقع ایران را از داشتن فناوری هسته ای محروم کند".

راس در این مقاله ادعا می کند:" دولت بایدن باید اسرائیل را به بمب "سنگر شکن" مجهز کند. زیرا گسترش زرادخانه های اسرائیل بهترین راه برای دور کردن ایران از سلاح هسته ای است. اگر آمریکا نتوانست ایران را با شیوه پاداش به کاهش جاه طلبی هایش وا دارد، که به نظر می رسد روش مناسبی نیست زیرا ایران به شدت تلاش می کند زیرساخت های هسته ای بزرگ بسازد، پس باید تحریم های موثرتری علیه ایران اعمال کرد".

منظور راس از شیوه "پاداش" این است که ایران به صورت کامل از برنامه هسته ای و حتی از فناوری هسته ای خود عدول کند و اگر تسلیم این کار نشد، باید شیوه "مجازات" را تحمل کند. این مجازات همان تجهیز "اسرائیل" به بمب کوه شکن و اجاره بمب افکن بی 52 به آن توسط آمریکا است تا ماموریت نابودی برنامه هسته ای ایران انجام شود.

نقشه راس (نماینده "صلح" آمریکا در خاورمیانه در دوران اوباما!) برای نابودی توان هسته ای ایران ، به منزله اعتراف صریح او به این امر است که رژیم صهیونیستی چیزی جز سگ وحشی آمریکا در منطقه نیست و باید در راستای منافع آمریکا و غرب ماموریت هایی انجام دهد که آنها قادر به انجام آن نیستند.

در ابتدا و پیش از هرچیز باید بگوییم که ایران هیچ خطری برای همسایگان خود ندارد. ایران کشور اسلامی بزرگی است که در همسایگی کشورهای مسلمان دیگر زندگی می کند. اگر در منطقه خطری وجود داشته باشد، رژیم صهیونیستی است که غربی ها آن را همچون وصله ای ناجور در قلب جهان اسلام ایجاد کرده تا در امور منطقه دخالت کنند.

نکته دوم اینکه تاکنون به ذهن حتی دیوانه ترین، بی پرواترین و صهیونیست ترین روسای جمهور آمریکا مانند رئیس جمهور پیشین آن ترامپ نرسیده که از این بمب سنگرشکن و بمب افکن های بی 52 استفاده کنند. زیرا می دانند که پیش از رسیدن این بمب افکن ها به آسمان ایران، سگ وحشی شان با خاک یکسان خواهد شد.

آمریکا و سگ وحشی اش می دانند که قدرت ایران تنها در سلاح های پیشرفته اش نیست، بلکه در این است که ایران هر لحظه ای که از سوی این سگ وحشی و صاحب آن خطر جدی احساس کند از سلاح های خود استفاده خواهد کرد. البته منظور از خطر هذیان های ترامپ، نتانیاهو و راس نیست که صرفا نشان دهنده درماندگی آنها در طی چهل سال گذشته است.

در آخر باید گفت که اگر زبان دیپلماسی آمریکا این شخصی است که اوباما برای صلح در خاورمیانه برگزیده بود، وضعیت اعراب و مسلمانان با نظامیان و تندروها و نژادپرستان آمریکایی چگونه خواهد بود؟ آیا این گستاخ مذاکرات "صلح" اعراب و "اسرائیل" را هدایت می کند؟ این صهیونیست زده "صلح" را در چه چیزی می دانست و چرا اعراب تا مغز استخوان فریبش را خوردند؟ آیا با وجود همه اینها ایران حق ندارد که به آمریکا و غربی ها اعتماد نکند؟، همان کسانی که پس از ناکامی در منزوی کردن ایران و سلب قدرت آن از طریق تحریم و تهدید نظامی، حال با مذاکره می خواهند این ماموریت خود را به انجام برسانند.

پربیننده ترین خبرها