تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در محله الشیخ جراح/ حمله نظامیان صهیونیست، شماری از فلسطینیان مجروح و شمار دیگری بازداشت شدند

تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در محله الشیخ جراح/  حمله نظامیان صهیونیست، شماری از فلسطینیان مجروح و شمار دیگری بازداشت شدند
يکشنبه 10 مرداد 1400 - 09:19

در حمله نظامیان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها در استان های قدس و طوباس، شماری از شهروندان مجروح و شمار دیگری بازداشت شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

در حمله نظامیان صهیونیستی به تظاهرات فلسطینی ها نزدیک پست ایست و بازرسی تیاسیر در شرق طوباس، که در اعتراض به تجاوزات شهرک نشینان به اراضی شهروندان فلسطینی به راه افتاده بود، یک فلسطینی بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی مجروح شد و ده ها نفر نیز به دلیل استنشاق گاز اشک آور، دچار حالت خفگی شدند.

نظامیان صهیونیستی همچنین یک اتوبوس حامل شمار زیادی از شرکت کنندگان در این تظاهرات را توقیف کرده و با خود به داخل پست ایست و بازرسی تیاسیر بردند.

نظامیان اسرائیلی روز شنبه نیز یک تجمع اعتراضی مسالمت آمیز در محله الشیخ جراح در قدس را که علیه سیاست کوچ اجباری اهالی این محله برگزار شده بود، سرکوب کردند.

شاهدان عینی گفتند نظامیان صهیونیستی این تجمع مسالمت آمیز را با شلیک ده ها بمب صوتی و استفاده از آبپاش سرکوب کردند.

آنها همچنین یک جوان فلسطینی را در محل پست ایست و بازرسی در جنوب جنین دستگیر کردند. منابع محلی به خبرگزاری "وفا" گفتند که نظامیان صهیونیست جوانی به نام "بلال کمیل" از شهرک قباطیه را در حین عبور از پست نظامی دستگیر کردند.

از سوی دیگر شهرک نشینان 140 درخت زیتون را در زمین های شهر الخضر در جنوب بیت لحم از بین بردند. یکی از فعالان این منطقه به خبرنگار العالم گفت شهرک نشینان نهال های زیتون را در منطقه واد ابو بکیر – که شهرک های دانیال و الیعازر روی آنها بنا شده است - از بین برده و روی آنها حشره کش ریختند.

نظامیان اشغالگر همچنین یک دروازه آهنین را در ورودی منطقه جبل الفردیس در شرق بیت لحم نصب کرده و اقدام به ایجاد پارازیت در ارتباطات و تماسهای تلفنی کردند.

حسن بریجیه، مدیر دفتر مقاومت در برابر دیوار و شهرک سازی در بیت لحم گفت که نصب این دروازه مانع دسترسی شهروندان به زمین هایشان می شود. این در حالی است که اقدام برای شهرک سازی در این منطقه شدت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها