نگرانی دنیا از سویه دلتا و تلاش همگانی برای یافتن تنها راهکار جادویی

نگرانی دنیا از سویه دلتا و تلاش همگانی برای یافتن تنها راهکار جادویی
يکشنبه 10 مرداد 1400 - 22:23

اطلاعات جدید جهانی حاکی است سویه دلتا در مقایسه با دو ویروس آلفا و بتا دارای سرعت سرایت بیشتری است و آمارها نشان می دهد این ویروس حتی می تواند افرادی که واکسن زده اند را مبتلا کند این موضوع نگرانی های جدیدی را در کشورها در خصوص مهار این ویروس و ویروسهای احتمالی آینده به وجود آورده است. 

العالمكشكول

در حالی که پژوهش های کنونی تاکید دارد سویه دلتا می تواند بیش از دو ویروس آلفا و بتا تاثیرات شدیدی بر افرادی که واکسن نزده اند داشته باشد، سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد دلتا هشداری برای ماست مبنی بر اینکه ویروس در حال پیشرفت است و هم چنین مانند فراخوانی برای تلاش و اقدام است پیش از اینکه مدل های خطرناکتر آن شیوع پیدا کند.

این سازمان افزود اقدامات پیشین این ویروس را متوقف می کند به ویژه اگربا واکسینه همراه باشد.این سازمان خواهان تلاش جدی شد زیرا این ویروس زیانبارتر و سریعتر شده است. .

دلتا که برای اولین بار دسامبر در هند بروز یافت،موجب نگرانی کشورها شده است. چین که اولین بار کرونا در آنجا شناسایی شد و توانست از شیوع آن جلوگیری کند و تقریبا تمام فعالیت ها به روال عادی خود بازگشته به نقل از مقامات خود بار دیگر از شیوع این بیماری در دو منطقه جدید چین خبر داد که یکی از این مناطق داری 31 میلیون نفر جمعیت است، دو کانون کروناست که شاهد بازگشت شدید بیماری از چند ماه پیش است و مقامات

من قبل از ابتلای برخی افراد در استان فوجیان و منطقه تشونگچینگ افزون بر 4 استان و پایتخت این کشور یعنی پکن خبر دادند و از ابتلای افرادی به دلتا از پیش خبر دادند.

در امریکا نیز نگرانی ها رو به فزونی است زیرا ویروس دلتا به سرعت در کشور در حال انتشار است و پژوهش ها نشان داده امریکا طی چند هفته و پس از آزمایش 242 هزار ابتلا در سطح کشور در زیر گام این ویروس قرار دارد.

روزنامه وال استریت ژورنال بریتانیا نیز نوشت اطلاعات مقامات بهداشتی انگلستان نشان داده 117 مورد فوت از میان 92000 مبتلا به ویروس دلتا تا 21 ژوئن ثبت شده 50 نفر از انها یعنی 46 درصد دو دوز واکسن را دریافت کرده بودند که این نگرانی مقامات را برانگیخته است .

وزیر بهداشت فرانسه نیز گفت 20 درصد از افراد مبتلا به کرونا در این کشور ناقل ویروس جهش یافته دلتا هستند .وی افزود این ویروس به تدریج رشد می کند. وی از مردم خواست احتیاط کنند و بار دیگر بر واکسینه شدن افراد تاکید کرد.

در ایران و علیرغم تحریم های تحمیلی آمریکا تیم پزشکی ایران توانست به گونه ای از شیوع ویروس جهش یافته دلتا جلوگیری کند که ناظران آن را خوب توصیف کردند اما تحریم هنوز مانعی دربرابر تلاش دولت در مهار این بیماری و نوع جدید آن است .

پژوهشگران تاکید دارند سردرد ، گلو درد و آبریزش از بارزترین نشانه های ویروس کووید 19 است و ابتلا به دلتا می تواند مانند سرماخوردگی شدید برای گروه جوانان باشد و علیرغم اینکه مبتلا شدت بیماری را حس نمی کند اما شاید حامل ویروس بوده و دیگران را به خطر بیاندازند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها