عملیات ویژه نیروهای عراق برای تامین امنیت دروازه کربلا

عملیات ویژه نیروهای عراق برای تامین امنیت دروازه کربلا
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 00:16

نیروهای مشترک عراق عملیات‌هایی را در راستای تمهیدات امنیتی به منظور تامین امنیت زائران در مسیر تشرف به کربلای معلی در ماه محرم انجام دادند.

العالم - عراق

فرماندهی عملیات کربلای معلی روز یکشنبه اعلام کرد که به منظور آمادگی برای ورود به ماه محرم و استقبال از زائران در عتبات عالیات مجموعه اقداماتی را برای تامین امنیت شهر کربلا و پیرامون آن انجام داده است.

به نوشته پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه فرماندهی عملیات کربلا آمده است: در راستای آمادگی‌ها برای ورود به ماه محرم، فرماندهی عملیات کربلای معلی با نظارت سرتیپ مجید حمید جانشین فرمانده عملیات کربلا و از طریق تیپ خط شکن ماموریت خود را در جستجو و پاکسازی منطقه جرف النصر و منطقه الهوته انجام داد.

بر اساس این بیانیه، در عملیات روز یکشنبه نیروهای فرماندهی عملیات کربلا مهمات و انواع مختلف پرتابه‌های جنگی به جای مانده از داعش کشف و توسط یگان مهندسی میدانی این نیروها ضبط و خنثی شد.

جرف النصر در شمال استان بابل و جنوب بغداد که قبل از آزادی از چنگ داعش «جرف الصخر» نامیده می‌شد، شهری راهبردی برای دسترسی و ورود به کربلای معلی است و از همین رو «دروازه کربلا» خوانده می شود.

جرف الصخر در مهر ماه ۹۳ و طی عملیاتی با نام «عاشورا» به فرماندهی سردار شهید قاسم سلیمانی آزاد شد.

جرف النصر برای دولت عراق و دستگاه‌های امنیتی آن از اهمیت راهبردی برخوردار است، به ویژه اینکه در ماه محرم و صفر هر سال این مناطق محل تردد صد‌ها هزار نفر از شیعیان به استان‌های جنوبی به ویژه کربلای معلی در ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها