کرونا | میلیون‌ها نفر در چین تحت قرنطینه

کرونا | میلیون‌ها نفر در چین تحت قرنطینه
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 12:36

نگرانی‌ها از بازگشت کرونا به چین تشدید شده است.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، شیوع سویه دلتای ویروس کرونا در چین باعث نگرانی افرادی شده که پیشتر تجربه مواجهه با این ویروس مرگبار را داشته‌اند.

سویه دلتا، چین را در وضعیت قرمز قرار داده است، به گونه ای که مراکز پزشکی بار دیگر درگیر گرفتن تست‌های بیشمار کرونا از افراد شده‌اند و برخی اقدامات و محدودیت‌ها دوباره اعمال می‌شوند.

مثبت شدن آزمایش کرونای یک نفر در شهر یینچوان در شمال غربی چین باعث شد تا کمپین آزمایش کرونا بار دیگر در این شهر از سر گرفته شود. بیش از 7250 نمونه آزمایشگاهی از افراد گرفته شده است که در آن تعداد مواردی که تا ساعت 12:00 روز یکشنبه مورد بررسی قرار گرفتند هیچ مورد ابتلای جدیدی یافت نشد.

در جیانگسو که استانی واقع در شرق چین است بعد از اینکه آزمایش کرونای 30 نفر مثبت شد مسئولان علاوه بر انجام برخی اقدامات، ده‌ها تن اقلام مصرفی روزانه را به این منطقه ارسال کردند.

هم‌اکنون بیش از ۲۰ شهر و بیش از ۱۲ استان چین درگیر گونه دلتای ویروس کرونا هستند. این کشور روز دوشنبه از ابتلای ۵۵ نفر به ویروس کرونا خبر داد. این افراد بدون سفر به سایر کشورها به کووید-۱۹ مبتلا شده اند. همچنین میلیون‌ها نفر در چندین شهر چین دست‌کم تا ۳ روز آینده که آزمایش‌های سراسری کرونا خاتمه می‌یابد نمی‌توانند از خانه‌هایشان خارج شوند.

ورود گردشگران نیز به شهر پکن ممنوع شده است. تنها سفرهای ضروری به پکن -- آن هم پس از تأیید منفی بودن آزمایش کرونا -- میسر است.

پربیننده ترین خبرها