وزیر خارجه هند در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی شرکت می‌کند

وزیر خارجه هند در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی شرکت می‌کند
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 14:49

رسانه‌های هند گزارش کردند که وزیر خارجه این کشور در مراسم روز پنجشنبه هفته جاری تحلیف ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی شرکت می‌کند.

العالم - ایران / سیاسی

شبکه تلویزیونی «ویون» هند گزارش کرد که «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب ایران به عنوان نماینده هند شرکت می‌کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی قرار است با حضور چندین سران کشورها و وزرای خارجه جهان برگزار شود.

این دومین سفر جایشانکار به ایران در ظرف یک ماه محسوب می‌شود و ماه گذشته وزیر خارجه هند در جریان سفر به مسکو، در ایران توقف کرد و با رئیسی دیدار کرد و پیام شخصی «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند را به رئیس‌جمهور منتخب ایران تقدیم کرد.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی ویون، جایشانکار پس از دیدار ماه گذشته خود با رئیس‌جمهور منتخب ایران در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، این گونه نوشت: «عمیقاً تعهد وی (آیت الله رئیسی) برای تقویت روابط دوجانبه‌امان و گسترش همکاری در زمینه موضوعات منطقه‌ای و جهانی را ارج می‌نهیم».

اواسط تیرماه، رسانه‌های هندی ضمن اعلام خبر دعوت ایران از این کشور برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی، از پذیرش این دعوت از سوی دهلی نو خبر داده بودند اما هیچ اشاره‌ای به فردی که قرار است در این مراسم شرکت کند، نشده بود.

جایشانکار در سفر اخیر خود به ایران همچنین با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در خصوص طیفی از موضوعات به ویژه امنیت افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر گفته «سیدنظام الدین موسوی» سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی شرکت خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها