آیا حمله به کشتی اسرائیلی به درگیری ایران و اسرائیل خواهد انجامید؟

آیا حمله به کشتی اسرائیلی به درگیری ایران و اسرائیل خواهد انجامید؟
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 20:03

العالم _ ایران / سیاسی

خبر:

پس از تهدیدات مشترک اسرائیل، آمریکا و انگلیس در پاسخگویی به حمله اخیر به یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز رسما اعلام کرد هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهیم داد.

تحلیل:

* واقعیت ماجرا این است که در قضیه هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی هیچ مدرک قابل استنادی مبنی بردست داشتن ایران در آن نه وجود دارد و نه ارائه شده است.

* افزون بر این مساله نکته جالب تر ان است که اولا هیچ تصویری از دو جنازه ادعایی افراد کشته شده در این ماجرا ارائه نشده و ثانیا عکس های منتشر شده از قسمت های هدف قرار گرفته کشتی با اخباری که مکان اصابت را نشان می دهد همخوانی ندارد

* اسرائیل با این ادعا که ملوان کشتی انگلیسی و خدمه دیگر آن رومانیایی بوده است می کوشد تا مساله را بین المللی کند و با هدف جلوگیری از انتقام های احتمالی از رژیم در موارد مشابه پیش رو راه را بر چنین اقدامات تلافی جویانه ای ببندد. تاکید روی به خطر افتادن تجارت دریایی بین المللی و امنیت آب ها نیز در همین چارچوب قابل تحلیل است.

* اسرائیل، امریکا و انگلیس در آستانه روی کارآمدن دولت جدید در ایران با بزرگنمایی این موضوع وتمرکز سیاسی وتبلیغی بران درنظر دارند گونه ای ضمانت و تامین برای اقدامات احتمالی رژیم در تعرض به ایران حاصل کنند!

* انگلیس و امریکا به این سوال روشن هیچ گاه جواب نمی دهند که چرا در موارد 12 گانه ای که به ادعای صهیونیست ها کشتی های ایرانی مورد حمله رژیم قرارگرفته اند سکوت پیشه کرده و از بخطر افتادن امنیت بین المللی آبها ابراز نگرانی نکرده اند؟

* واقعیت آن است که ماجرای روز 5شنبه هشداری جدی به رژیم صهیونیستی است. درقالب این هشدار نیروهای مقاومت در منطقه اسرائیل بایستی میان در تنگنا قرار گرفتن تجارت دریاییش که حوالی 80 تا85 درصد از تجارت رژیم را تشکیل می دهد با اصرار بر ماجراجوییهایش در منطقه یکی را انتخاب کند.

* واقعیت دیگر ان است که درصورت اصرار رژیم بر ماجراجویی های منطقه ایش هم 800 کشتی این رژیم با خطراتی بالقوه مواجه هستند و هم ابهای سرتاسر جهان برای عبور و مرور انها ناامن خواهد بود.

* اگر چه سیاست یک بام و دو هوای حمایت غرب و بویژه انگلیس وامریکا ازرژیم صهیونیستی ازابتدای ظهور این رژیم پرقوت ادامه داشته است اما بنظر میرسد همزمان میزان توخالی بودن تهدیدات مشترک انها بویژه درسالهای اخیر وبا قوت گرفتن محور مقاومت درمنطقه بیش ازهرزمان رنگ باخته است

* واقعیت میدان ان است که تهدیدات نظامی رژیم علیه ایران هیچ نسبتی با واقعیت توان اسرائیل ندارد ولذا چنین تهدیداتی بیش ازهرچیز مصرف داخلی دارد بویژه انکه دولت جدید صهیونیستی به پارچه 40 تکه ای میماند که اگر مسئولان صهیونیستی بتوانند برای چند ماه مانع ازفروپاشی ان بشوند فی الواقع شاهکار کرده اند

پربیننده ترین خبرها