تأکید ایتالیا بر حمایت از دولت وحدت ملی لیبی

تأکید ایتالیا بر حمایت از دولت وحدت ملی لیبی
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 00:18

وزیر خارجه ایتالیا در دیدار با مقام‌های ارشد دولت وحدت ملی لیبی تاکید کرد که ایتالیا به حمایت خود از لیبی ادامه خواهد داد.

العالم - لیبی

وزیر امور خارجه ایتالیا روز دوشنبه در دیدار با مقام‌های ارشد دولت وحدت ملی لیبی تاکید کرد که ایتالیا به حمایت خود از لیبی ادامه خواهد داد.

به گزارش وبگاه «عرب نیوز» «لوئیجی دی مایو» در جریان پنجمین سفر خود به «طرابلس» به «عبدالحمید دبیبه» نخست وزیر لیبی گفت: «ایتالیا در کنار شماست، ما به حمایت شما ادامه می‌دهیم.»

دی مایو همچنین با «محمد یونس المنفی» رئیس شورای ریاست جمهوری، معاونانش و وزیر امور خارجه لیبی دیدار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایتالیا در همین زمینه گفت که دی مایو به لیبی سفر کرد تا در مورد موضوعات مهم، از جمله پیشبرد گفت‌وگو در مورد روند ثبات تحت هدایت سازمان ملل، که ایتالیا با قاطعیت از آن حمایت می‌کند،دیدار کند. احزاب لیبی نیز برای دستیابی به چندین هدف مهمی، از جمله برگزاری انتخابات در 24 دسامبر، اجرای آتش بس، و آشتی ملی در تلاشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «سفر وزیر خارجه تایید آشکار تعهد پایدار ایتالیا برای ایجاد ثبات در لیبی با بازگشایی جاده ساحلی "سرت-مصراته"، گامی مهم رو به جلو برداشته است.»

سفر دی مایو تنها چند هفته پس از بازگشایی سرکنسولگری ایتالیا در شهر «بنغازی» صورت می گیرد.

وزارت دفاع ایتالیا چندی قبل گزارش رسانه‌ها در زمینه تقویت حضور نظامی در لیبی را تکذیب کرد. وزارت دفاع ایتالیا گفت‌وگو با مقام‌های لیبی برای افزایش حضور نظامی در این کشور را تکذیب و اینگونه گزارش‌ها را «غیرمعتبر» خواند.

چند نشریه ایتالیایی از جمله مجله ایتالیایی« فورمیکا» گزارش دادند که ایتالیا قصد افزایش قوی نظامی خود در لیبی را دارد. روزنامه ایتالیایی «فوگیلو» نیز ادعا کرد که دولت ایتالیا در تلاش است در یک برنامه بلند پروازانه و هماهنگ با فرانسه با استقرار بیش از ۶۰۰ نظامی، فعالیت‌های نظامی خود را در لیبی افزایش دهد.

لیبی سالها مستعمره ایتالیا بود و این کشور جنایات فجیعی را در لیبی مرتکب شد. اشغالگران ایتالیایی در بدو هجوم به لیبی بیش از ۲۰ هزار تن کشتند و یک هزار تن از مجاهدان را به دار آویختند، زنان و کودکان بسیاری را مثله کرده و اعضای بسیاری ازخانواده‌ها، از زن و مرد،‌کودک، پسر و جوان را قتل عام کردند.

نیروی دریایی لیبی چندی قبل اعلام کرد که به سوی قایق‌های ماهیگیری ایتالیایی تیر هشدار هوایی شلیک کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها