ایران متهم حوادثی که اصلا اتفاق نیفتاده است!

ایران متهم حوادثی که اصلا اتفاق نیفتاده است!
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 12:58

به نظر می‌رسد شکست ائتلاف آمریکایی، اسرائیلی، انگلیسی در متهم کردن ایران در حمله به کشتی اسرائیلی در سواحل عمان به منظور معرفی کردن این کشور به عنوان "تهدیدی" برای امنیت ناوبری در خلیج‌فارس و دریای عمان، این ائتلاف را سوق داده که دیوانه‌وار، ایران را در هر حادثه‌ای متهم کنند؛ زیرا "منابع ویژه ائتلاف"! اعلام کردند که ایران مسئول تمام حملات به کشتی‌ها در عصر سه‌شنبه در سواحل عمان است.

العالم- کشکول

در ابتدا، منابع غربی" از جمله خبرگزاری انگلیسی "رویترز" گزارش دادند حداقل پنج کشتی در آب‌های میان امارات و ایران وضعیت خود را به "خارج از کنترل" تغییر داده‌اند. پیش‌تر آژانس عملیات‌های تجارت دریایی بریتانیا روز سه شنبه گزارش داده بود احتمالا حداقل یک کشتی در سواحل فجیره امارات متحده عربی "ربوده" شده است.

ساعاتی بعد از گزارش این منابع، به نقل از همان منابع تعداد کشتی‌ها به 3 فروند کاهش یافت؛ زیرا عملیات‌های تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که یک کشتی تجاری با پرچم سنگاپور در نزدیکی ساحل فجیره امارات در دریای عمان دچار حادثه شده و خدمه کشتی کنترل بر آن را از دست داده؛ و همزمان نیز یک نفتکش با پرچم ویتنام در این منطقه از کنترل خارج شده است.

مدت کوتاهی بعد از این خبر، شمار کشتی‌ها به یک کشتی کاهش یافت، زیرا وب‌سایت "مارین ترافیک" اعلام کرد نفتکشِ با پرچم سنگاپور که حامل مواد شیمیایی بود، پس از کار افتادن موتورهایش حرکت خود را به مقصد از سر گرفت!!، همچنین به گفته همین منبع، کشتیِ با پرچم ویتنام دچار نقص فنی در دریای عمان شده است!!.

اما داستان تنها کشتی باقی‌مانده از مجموع کشتی عجیب‌ترین روایت به نقل از "منابع غربی" است که تلاش می‌کنند ایران را در حوادثی که اصلا اتفاق نیفتاده، متهم کنند. بر این اساس، این کشتی که "سیمان" حمل می‌کرد، در مسیرش از "خور فکان" امارات به "صحار" عمان، توسط "7 یا 8" مرد مسلح ربوده شده که از خدمه آن می‌خواهند به سمت ایران حرکت کنند!.

بدیهی است که راویان این نمایشنامه‌ها مطمئن هستند که پشت پرده این نمایشنامه‌ها به سرعت فاش می‌شوند و لذا آنها تلاش می‌کنند برای متهم کردن ایران در حوادثی که اصلا اتفاق نیفتاده، به شورای امنیت رجوع کنند.

حتی اگر فرض کنیم که چنین حوادثی واقعا رخ داده است، مطمئنا کار دشمنان ایران و در راس آنها ائتلاف شوم آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی است. هیچ طرفی به اندازه ایران بر ثبات و امنیت منطقه خلیج‌فارس علاقه‌مند نیست و ایران تأکید دارد که ناامنی در این منطقه پیامدهای منفی بیشتری بر این کشور خواهد داشت.

خلاصه آنکه، وقوع چنین حوادثی در منطقه خلیج‌فارس و در دریای عمان چه نفعی برای ایران خواهد داشت؟ آیا اسرائیل و حامیانش، آمریکا و اسرائیل، بیشترین استفاده را از این حوادث نمی‌برند؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها