دیدار شرمن با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران

دیدار شرمن با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 14:57

در ادامه کارزار ضدایرانی رژیم صهیونیستی به همراه شرکای آمریکایی و انگلیسی این رژیم، معاون وزیر خارجه آمریکا با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره حادثه کشتی «مرسر استریت» دیدار کردند.

العالم _ فلسطین اشغالی

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) با «ایال هولاتا» افسر سابق موساد و مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «شمریت مئیر» مشاور امور سیاست خارجی رژیم صهیونیستی در خصوص طیفی از موضوعات از جمله ایران در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در حالی که در روزهای اخیر و در پی حادثه برای کشتی «مرسر استریت»، رژیم صهیونیستی تلاش‌ها برای راه‌اندازی کمپین علیه جمهوری اسلامی را تشدید بخشیده است، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا امروز گزارش کرد که شرمن و هولاتا و مئیر درباره این حادثه گفت‌وگو کردند.

صبح جمعه (هشتم مردادماه)، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه (هفتم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

پس از آن مقام‌های رژیم صهیونیستی اقدام به اتهام زنی به ایران در خصوص این حمله کردند. مقام‌های انگلیسی و آمریکایی نیز به تبعیت از صهیونیست‌ها اقدام به مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران کردند.

وزارت خارجه آمریکا درباره محور گفت‌وگوهای شرمن و مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش کرد: «شرمن بر شراکت مستحکم میان ایالات متحده و اسرائیل و حمایت آمریکا از توافقات عادی‌سازی میان اسرائیل و کشورهای جهان عرب و جهان اسلام و حمایت بی دریغ دولت آمریکا از امنیت اسرائیل تأکید کرد».

در حالی آمریکا و انگلیس در آستانه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» هجمه‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی را تشدید کرده‌اند که دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین زمینه‌های بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را فراهم کند.

در همین راستا، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در کنفرانس خبری شامگاه سه‌شنبه (دیشب) گفت: «پاسخ مناسب» به ایران بابت این حمله در راه است.

فردا (پنجشنبه ۱۴ مردادماه) مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی با نمایندگانی از کشورهای خارجی برگزار می‌شود و با این حال علی‌رغم آن که مقام‌های ایران از جمله «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران هرگونه اتهام‌زنی رژیم صهیونیستی و همپیمانانش به ایران در خصوص حادثه کشتی مرسر استریت را بی‌اساس خوانده‌اند و در خصوص هرگونه ماجراجویی علیه جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند، کشورهایی همچون انگلیس، رومانی و لیبریا به همراه رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، مدعی شدند که هدف قرار گرفتن کشتی مذکور به ایران ارتباط دارد و خواستار رسیدگی شورای امنیت به این قضیه شده‌اند.

در این نامه که به ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده و رویترز مدعی شده که متن نامه را دیده، ادعا شده است: «این حمله باعث اختلال و ایجاد خطر برای کشتی‌رانی بین‌المللی امن و ایمن بوده و نقض آشکار قوانین بین‌الملل به شمار می‌آید. این اقدام باید توسط جامعه بین‌الملل محکوم شود».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها