راز انتخاب این زمان برای برپایی طوفان علیه ایران چیست؟

راز انتخاب این زمان برای برپایی طوفان علیه ایران چیست؟
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 15:44

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از ادعایش مبنی بر بررسی اطلاعاتی که در اختیار داشت، ایران را مستقیما به دست داشتن در حمله به کشتی اسرائیلی متهم کرد.

العالم-نظرکده

بلینکن همچنین گفت که پاسخ مشترک به این اقدام را با شرکای خود بررسی می کند و همتایان بریتانیایی و اسرائیلی او نیز ادعاهای او را تکرار کردند، بخصوص شریک اسرائیلی اش که تمایل شدیدی به بسیج کردن جهانیان علیه ایران دارد.

ناظران سیاسی معتقدند که آنچه اکنون اتفاق می افتد ادامه سناریوی حادثه امنیتی رخ داده برای کشتی اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان و تعرض به 4 کشتی انگلیسی و ربودن یکی از آنها در مقابل سواحل فجیره امارات است.

لندن تهران را به دست داشتن در این حادثه متهم نموده و علت آن را وجود یک مجموعه مسلح ایرانی در این عملیات دانست. در مقابل، ایران با تشکیک در ادعای انگلستان، بیانیه ای صادر کرد و حوادث امنیتی اخیر را مشکوک دانست.

ناظران خاطرنشان کردند که رژیم صهیونیستی با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به راهزنی، شروع به دروغ پردازی علیه آن کرده و از شورای امنیت درخواست کرد که قطعنامه ای علیه ایران صادر کند و در آن، ایران را به عنوان تهدیدی برای امنیت منطقه و صلح دریانوردی معرفی کند.

نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم نیز اعلام کرد که در صورت نیاز می تواند به تنهایی علیه ایران اقدام کند!

ناظران بر این نکته جالب تاکید کردند که وزیر خارجه آمریکا از همکاری با شرکایش برای بررسی پاسخ مشترک به ایران صحبت کرده و این یعنی او اقدام یک جانبه و همچنین اقدام نظامی را بعید دانسته است.

آنها درخصوص علت علاقه نداشتن آمریکا به اقدام نظامی بیان داشتند: آمریکا بخاطر کشته و مفقود شدن دو انگلیسی بر اثر حمله به کشتی شان، وارد جنگ نخواهد شد.

ناظران خاطرنشان کردند طوفانی که بریتانیا درصدد برپایی آن است احتمالا نتیجه بن بستی است که مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 به آن رسیده است. زمان تغییر دولت در ایران و تحویل آن به رئیس جمهور جدید نیز عامل دیگری است که آنها از آن برای باز کردن دریچه جدیدی در مقابل مذاکرات هسته ای استفاده می کنند.

این همان چیزی است که مسئولین ایرانی نیز تایید کردند و رفتار انگلستان را نوعی جنجال علیه ایران دانستند که درصدد باز کردن راهی در مقابل مذاکرات هسته ای با دولت جدید ایران است. به عقیده این مسئولین، این پروژه نیز همانند پروژه های ضد ایرانی دیگر شکست خواهد خورد.

پربیننده ترین خبرها