بن‌‌زاید، مشاور بن‌سلمان و پگاسوس

بن‌‌زاید، مشاور بن‌سلمان و پگاسوس
چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 22:26

حدود دو هفته پیش رسانه‌ها فاش کردند برخی کشورها از جاسوس‌افزار اسرائیلی به نام "پگاسوس" برای نظارت بر فعالیت برخی سیاسیون، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر بهره برده‌اند.

العالم- درگوشی

تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که دولت اصلی که مسئول انتخاب شماره‌ تلفن‌ افراد خاص برای جاسوسی توسط پگاسوس بوده، امارات بوده است. در واقع امارات یکی از 40 کشوری بوده که به جاسوس‌افزار شرکت صهیونیستی "NSO" دسترسی داشته است و این جاسوس افزار قابلیت هک و کنترل محرمانه گوشی‌های موبایل را داراست.

معلوم شد در میان افرادی که تلفن‌های‌شان هک شده، مقامات رسمی، سیاسیون، بازرگانان، فعالان مجازی و روزنامه‌نگاران هستند. اما بحث امروز بر سر این است که آیا شرکت اسرائیلی فقط این نرم‌افزار را فروخته و یا خدمات نیز ارائه کرده است؟

در واقع محمد بن‎زاید، ولیعهد امارات به خودش این حق را می‌دهد که هر کاری دوست دارد انجام دهد و با جدیت از همپیمانانش، یا دشمنان و رقبایش جاسوسی کند.

محمد بن‌زاید می‌خواهد وانمود کند که اولین حریف او همان محمد بن‌سلمان، همتای سعودی‌اش است که گفته می‌شود مهم‌ترین همپیمان اوست.

لذا بن‌زاید به تیم‌های استراق سمع خود دستور می‌دهد تمامی تلفن‌ها و رایانه‌هایی که او را به دنیای خصوصی بن‌سلمان هدایت می‌کنند را هک کند. ولی از آنجا که به گفته مشاوران ولیعهد امارات، امکان هک تلفن‌ها و رایانه‌های متعلق به بن‌سلمان به خاطر کنترل شدید بر آنها غیرممکن است لذا بایستی تلفن‌ها و یارانه‌های محافظان و نزدیکان بن‌سلمان هک شوند تا از این طریق به دنیای بن‌سلمان نیز نفوذ شود.

منابع مطلع می‌گویند که یاسر الرمیان، مشاور اول ولیعهد سعودی در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مالی است. هک تلفن‌ها و رایانه‌های الرمیان باعث شده بن‌زاید اطلاعات زیادی در مورد ایده‌ها و طرح‌های بن‌سلمان به‌دست بیاورد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها