برهم صالح در دیدار با رئیسی: عراق از پایان دادن به تنش‌ها در منطقه حمایت می‌کند

برهم صالح در دیدار با رئیسی:  عراق از پایان دادن به تنش‌ها در منطقه حمایت می‌کند
پنج‌شنبه 14 مرداد 1400 - 16:24

رئیس جمهوری عراق در دیدار با رئیس جمهوری جدید ایران تاکید کرد عراق با اقتدار از ثبات منطقه و پایان یافتن تنش ها در آن حمایت می کند.

العالم - ایران

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد : دراین دیدار که با حضور وزرای خارجه ایران و عراق و برخی از مسئولان بلندپایه دو طرف برگزار شد، موضوعات مشترک و مورد علاقه دو کشور همسایه و نیز روابط دوجانبه و تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

برهم صالح در اغاز این دیدار، تصدی پست ریاست جمهوری را به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت و برای او در انجام این مسئولیت و پیشرفت مردم ایران آرزوی توفیق کرد و از دعوت شدن برای مراسم ادای سوگند ، قدردانی کرد.

وی همچنین بر لزوم توسعه روابط میان دو کشور در زمینه های و احیای توافق های امضا شده میان دو طرف در بخش های اقتصادی و تقویت مبادلات تجاری تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق دراین بیانیه از نقش ایران درحمایت از عراق در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش و طرح های آن برای بهم زدن ثبات و امنیت منطقه تقدیر کرد.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری جدید ایران نیز از تمایل خود به تقویت روابط دوجانبه با عراق در زمینه های مختلف اجتماعی و دینی و فرهنگی تاکید و این روابط را مهم و برجسته توصیف کرد.

وی با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از امنیت و ثبات عراق و مردم این کشور ، از تلاش های گسترده عراق در جهت تقویت ثبات و امنیت در کشورهای منطقه قدردانی و تشکر کرد.

پربیننده ترین خبرها