حمایت همه جانبه گروههای مقاومت از حمله موشکی حزب الله به رژیم صهیونیستی

حمایت همه جانبه گروههای مقاومت از حمله موشکی حزب الله به رژیم صهیونیستی
جمعه 15 مرداد 1400 - 16:43

در پی حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی، گروههای مقاومت حمایت خود را از این اقدام اعلام کردند.

العالم لبنان

حزب سوری قومی اجتماعی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دوره ای که تجاوزات صهیونیستی بدون پاسخ بماند، گذشته است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز بر حق ملتهای منطقه برای ادامه مقاومت تا آزادی اراضی و دفاع از خود در برابر تجاوزات صهیونیستی تاکید کرد.

همچنین کمیته های مقاومت فلسطین حمایت خود را از پاسخ حزب الله به تجاوز صهیونیستی علیه لبنان اعلام کردند.

حزب توحید عربی لبنان هم حمایت خود را از مقاومت در زمینه دفاع از اراضی اعلام کرد.

انصارالله یمن به مقاومت اسلامی لبنان این پاسخ شجاعانه و مشروع به تجاوزات دشمن صهیونیستی را تبریک گفت.

مقاومت اسلامی حماس نیز در بیانیه‌ای از شلیک راکت به سمت سرزمینهای اشغالی از سمت لبنان، استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است که مقاومت در برابر اشغالگران و پاسخ به تجاوزات آنان حق مردم تحت اشغال است که به حقوقشان تجاوز شده است.

این بیانیه می‌افزاید: «خالص‌ترین تبریکات خود را به مقاومت و مردم بزرگوار لبنان می‌فرستیم. مقاومت با پاسخ به دشمن و در هم شکستن معادلات مد نظر آن‌ها، معادله حمله در برابر حمله را تثبیت کرد.»

جنبش حماس تأکید کرد که جنگ با رژیم صهیونیستی باید در تمامی جبهه‌ها تا نابودی این رژیم ادامه یابد و مقدسات و خاک مسلمانان از دست اشغالگران غاصب پاک گردد.

شیخ نصرالدین الغریب رهبر دروزیان لبنان نیز در واکنش به پاسخ حزب الله به تجاوز اسرائیل گفت که در کنار مقاومتیم و دفاع از این سرزمین و وطن را حق خود می دانیم.

خبرنگار العالم در لبنان هم از شادمانی اهالی نبطیه نسبت به پاسخ مقاومت اسلامی لبنان به تجاوزات صهیونیستی خبر داد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در این خصوص گفت آنچه حزب الله انجام داد، پاسخ به تجاوزگری است که همه جهان شاهد آن بود و امکان سکوت در برابر آن وجود نداشت. حزب الله به صورت علنی متعهد شده بود که تجاوز به لبنان به معنای پاسخ مناسب خواهد بود.

وی افزود اسرائیل باید بفهمد که لبنان میدانی برای تسویه حساب و آزمودن قدرت آن نیست. لبنان میدانی دارای مصونیت و حفاظت شده است. اسرائیل باید بفهمد که باید به قواعد بازدارندگی پایبند باشد، در غیر اینصورت برای پاسخ دادن به آن آماده هستیم. ما این پاسخ را مناسب می دانستیم، اما درباره جزئیات، اسرائیل هر طور که می خواهد تحلیل کند.

کتائب حزب الله عراق هم در بیانیه‌ای به حملات راکتی حزب الله لبنان علیه صهیونیست‌ها واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: به برادران مجاهد در مقاومت اسلامی حزب الله به خاطر واکنش کوبنده به حملات اخیر صهیونیست‌ها تبریک عرض می‌کنیم.

حزب الله عراق بیان کرد: حملات اخیر رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن مناطقی در جنوب لبنان از سوی این رژیم نقض قطعنامه‌های بین‌المللی و نقض حاکمیت لبنان از سوی رژیم صهیونیستی بود که ما به خاطر این واکنش حزب‌الله به این حملات، به برادران مقاومت تبریک می‌گوییم.

در این بیانیه آمده است: حزب الله ثابت کرد که در اوج آمادگی برای رویارویی با صهیونیستها به سر می‌برد و اینکه آماده مقابله با هرگونه ماجراجویی است که دشمن صهیونیست با بهره برداری از بحران سیاسی و اقتصادی لبنان به دنبال آن باشد.

کتائب حزب الله عراق بیان کرد: در عین حال که پایداری ملت مبارز و مجاهد لبنان در رویارویی با تحرکات محور صهیونیستی-آمریکایی-سعودی را ارج می‌نهیم-تحرکاتی که برای کشاندن لبنان به سوی هرج و مرج خبیثانه با هدف به زانو درآوردن نیروهای مقاومت و تضعیف آن است-از امت‌های اسلامی به ویژه مردم عراق و سوریه می‌خواهیم که واکنشی در خور و شایسته در حمایت از فرزندان لبنان نشان دهند. رزمندگانی که خون‌های گرانبهای خود را در دفاع از امنیت کشورهای اسلامی در منطقه و مقدسات آن در رویارویی با گروههای تکفیری مورد حمایت محور شرارت، دادند.

در این بیانیه آمده است: ما به عنوان کتائب حزب الله و مقاومت عراق، آمادگی خود برای ایستادن در کنار ملت عزیز لبنان و مقاومت سرافراز آن در برابر هر حمله به آن، اعلام می‌داریم و حامی آن در شکست توطئه‌ها علیه آن هستیم.

پربیننده ترین خبرها