بیانیه وزرای خارجه گروه ۷ درباره حمله به کشتی صهیونیستی؛ تکرار اتهامات بی‌ اساس علیه ایران

بیانیه وزرای خارجه گروه ۷ درباره حمله به کشتی صهیونیستی؛ تکرار اتهامات بی‌ اساس علیه ایران
جمعه 15 مرداد 1400 - 19:56

وزیران امور خارجه کشورهای گروه ۷ درباره حمله به کشتی صهیونیستی مرسر استریت بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

العالم - اروپا

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ امروز بدون ارائه هرگونه اسناد و مدارکی به صدور بیانیه ضدایرانی درباره حمله به کشتی صهیونیستی «مرسر استریت» پرداختند.

در بیانیه مشترک صادره از سوی وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ در این باره آمده است: حمله غیرقانونی به کِشتی «مرسر استریت» را محکوم می کنیم. این حادثه نقض حقوق بین المللی بود.

بیانیه صادره بدون ارائه هرگونه اسناد و مدارکی در ادامه مدعی شده است: تمامی شواهد نشان می دهد که ایران در حمله به کشتی مرسر استریت نقش دارد! این حمله هیچ توجیهی ندارد.

بیانیه مذکور بی اشاره به مبارزه بی امان ایران با گروهک های تروریستی مصنوع محور غربی- عبری- عربی در منطقه مدعی شد: رفتار ایران در کنار حمایت از نیروهای نیابتی و بازیگران مسلح غیردولتی، صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند!

حمله ادعایی به مرسر استریت پنجشنبه گذشته در دریای عمان اتفاق افتاد و از همان ابتدا، آمریکا، انگلیس، رومانی، کانادا و ناتو بدون ارائه هرگونه شواهدی، با استفاده از تعابیر نامطمئنی چون «به احتمال زیاد ایران پشت ماجرا است» یا «در این حمله از یک یا تعداد بیشتری پهپاد استفاده شده است»؛ انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه رفتند.

جالب آنکه در راستای پذیرفتن راهبرد «بریتانیای جهانی» که بر مبنای توسعه نقش انگلیس در صحنه بین الملل در دنیای پسابرگزیت است؛ آمریکا مسئولیت پیشبرد این اتهام در شورای امنیت را به دولت لندن واگذار کرده بود.

مهر

پربیننده ترین خبرها