بنت از اولین رویارویی با حزب‌الله سرافکنده بیرون آمد!

بنت از اولین رویارویی با حزب‌الله سرافکنده بیرون آمد!
شنبه 16 مرداد 1400 - 11:28

به نظر می‌رسد نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته از سلف خود، بنیامین نتانیاهو تندروتر نشان داده شود که تعاملی سخت‌گیرانه با جنبش‌های مقاومت اسلامی و در راس آنها با حزب‌الله دارد؛ زیرا که بنت در واکنش به حمله موشکی از لبنان به سمت الجلیل در شمال فلسطین اشغالی، با هواپیماهای جنگی جنوب لبنان را بمباران کرد.

العالم- تحلیل روز

بنت بر این باور است با سوء‌استفاده از شرایط سیاسی و اوضاع وخیم اقتصادی لبنان، معادله بازدارنده کنونی و تحمیل قواعد جدید درگیری نتیجه خواهد داد. مشخص بود که مقام‌های رژیم اشغالگر مصمم بودند که معادله بازدارندگی را بر هم بزنند لذا در پاسخ به شلیک سه موشک از لبنان به فلسطین اشغالی که در روز چهارشنبه گذشته انجام شد، به حملات توپخانه‌ای به مناطق باز در "سهل الخیام" اکتفا نکردند بلکه اطراف الهباریه، کفرشوبا و شعبا را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند. ولی مهم‌ترین تحول در ساعات اولیه صبح پنجشنبه اتفاق افتاد که طی آن جنگنده‌های اسرائیلی منطقه الدمشقیه در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

در مقابل این‌همه اصرار اسرائیل بر برهم زدن معادله بازدارندگی، مقاومت اسلامی می‌بایستی این معادله را تثبیت می‌کرد و به نفتالی بنت درباره سوء‌استفاده‌اش از وضعیت بحرانی لبنان هشدار می‌داد. لذا در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق باز (زمین‌های خالی) الجرمق و الشواکیر در پنجشنبه، یگان‌های شهید "علی محسن کامل" و شهید "محمد قاسم طحان" در مقاومت اسلامی لبنان، روز جمعه مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با ده‌ها راکت 122 میلیمتری هدف گرفتند.

در واقع، رژیم صهیونیستی از این پاسخ مقاومت غافلگیر شده به نحوی که رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که "پاسخ حزب‌الله تا حدود زیادی برای نهاد امنیت اسرائیل غافلگیر کننده‌ای بزرگ بوده... و حزب‌الله معادله شلیک مقابل شلیک و مناطق باز مقابل مناطق باز را تثبیت کرد". رسانه‌های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که "حزب‌الله بدون آگاهی اطلاعات اسرائیل حملات موشکی انجام دادند و این چیزی است که باید ارتش اسرائیل نگران آن باشد"!!.

روزنامه عبری‌زبان معاریو نیز نوشت که ارزیابی‌های اسرائیلی نشان می‌داد که حزب‌الله به حملات اسرائیل در لبنان و عملیات علیه گروه‌های فلسطینی پاسخ ندهد.

"یونی بن مناحم" کارشناس امور عربی در توییتر نوشته است: "(معادله) بازدارندگی در حال از بین رفتن است و شرایط مستلزم واکنشی شدید به حزب‌الله و ایران است، ولی هیچ اتفاقی نمی‌افتد و آنها منتظر شورای امنیت هستند.. . چه شرم‌آور است."

به منظور برون‌رفت از بحرانی که بنت برای رژیم اسرائیل ایجاد کرده، رسانه‌های آن از حملات هوایی ارتش اشغالگر به مناطقی خبر دادند که موشک‌های مقاومت از آنجا شلیک شد. خبری که مقاومت اسلامی در لبنان با صدور بیانیه‌ای آن را تکذیب و همچنین تأکید کرد: "برخی رسانه‌های داخلی و عربی اعلام کرده‌اند که رژیم اشغالگر، اقدام به حملاتی کرده است و مناطقی که راکت‌های مقاومت اسلامی صبح امروز از آن شلیک شده است را هدف قرار داده است که ما تاکید می‌کنیم که این اخبار همگی بی اساس است. دشمن صهیونیست هیچ حمله‌ای انجام نداده است و هیچ گلوله‌ای به سوی این اماکن شلیک نکرده است."

بدیهی است که بنت از از اولین تجربه‌اش با حزب‌الله، سرافکنده و سیلی‌خورده بیرون آمده و ذلیل و حقیرتر شده است. رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته اعلام کردند که بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم با وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگو کرده و خواستار همکاری با لبنان برای توقف حملات از آنجا شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها