یکصدا شدن بی‌سابقه غرب در حمایت از رفتارهای تروریستی صهیونیست‌ها

یکصدا شدن بی‌سابقه غرب در حمایت از رفتارهای تروریستی صهیونیست‌ها
شنبه 16 مرداد 1400 - 14:17

در ائتلافی بی‌سابقه و هماهنگ‌شده، ناتو و اتحادیه اروپا و نیز گروه 7، آمریکا، انگلیس و کانادا بدون ارائه هرگونه دلیلی، رسما ایران را متهم کردند که مسئول حمله به کشتی اسرائیلی "مرسر استریت" در سواحل عمان است.

العالم- کشکول

موضوع قابل توجه در بیانیه‌ ناتو این بوده که در آن ادعا شده "آزادی کشتیرانی برای تمامی اعضای ناتو حیاتی است و طبق قوانین بین‌المللی باید محترم شمرده شود" و "اعضا در مورد رفتار بی‌ثبات کننده ایران در منطقه نگرانند و از تهران می‌خواهند به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد."

به نظر می‌رسد ناتو "آزادی کشتیرانی" برای دیگر کشورهای جهان را قائل نمی‌شود و بلکه آن را فقط برای اعضای خودش حیاتی می‌‌داند و یا همچنین حملات اسرائیل به نفتکش‌های ایرانی را که طبق ادعای غربی‌ها 13 بار صورت گرفته است، مشروع و قانونی می‌داند.

به نظر می‌رسد نفاق و دوگانی این ائتلاف‌ها و کشورهای غربی و خدمات آنها به صهیونیسم جهانی شعار بارز آنها شده است. این طرف‌ها نه تنها تجاوزهای اسرائیل به کشورها از جمله به سوریه، عراق، لبنان و یمن، و نیز اقدامات تروریستی این رژیم علیه دانشمندان هسته‌ای ایران و حملات مکررش علیه تاسیسات هسته‌ای ایران و گرسنه نگه‌داشتن ملت فلسطین و محاصره آن را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی نمی‌دانند بلکه با درخواست از شورای امنیت برای برگزاری نشستی جهت بررسی حادثه مشکوک حمله به کشتی مرسر استریت، از "تلاش‌ها و اقدامات تروریستی اسرائیل" حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

وزرای خارجه گروه 7 نیز در مقایسه با دیگر طرف‌های غربی، دلیل این‌همه بسیج و کمپین علیه ایران را فاش کردند. آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند: "رفتار ایران در کنار حمایتش از نیروهای نیابتی و عوامل مسلح غیردولتی، تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است." بی‌شک منظور از "نیروها و طرف‌های مسلح" همان "جریان‌های مقاومت علیه اسرائیل" است و منظور از "صلح و امنیت بین‌المللی" نیز فقط امنیت اسرائیل است. همگان می‌دانند که رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین منبع تهدید در منطقه شمرده می‌شود و این رژیم اشغالگر به همراه حامیان غربی‌اش چنین اتهامی علیه ایران را در حالی تکرار می‌کنند که "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا خواستار "پاسخ مشترک" به تهران شده است تا از این طریق، افکار عمومی جهان از جنایات رژیم وحشی علیه ملت فلسطین و ملت‌های منطقه منحرف شود و با فشار وارد کردن به ایران، این کشور در مذاکرات هسته‌ای تن به امتیازدهی دهد.

پربیننده ترین خبرها