بایدن دستور حمله به مواضع طالبان را صادر کرد

بایدن دستور حمله به مواضع طالبان را صادر کرد
شنبه 16 مرداد 1400 - 21:53

رئیس جمهور آمریکا دستور داد بمب افکن‌های B-۵۲ و هواپیما‌های اسپکتر مجهز به توپ مواضع طالبان در افغانستان را هدف قرار دهند.

العالم - آسیا

نشریه دیلی میل در حساب توئیتری خود نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور داده است بمب افکن‌های B-۵۲ و هواپیما‌های تهاجمی اسپکتر مجهز به توپ، مواضع گروه طالبان در افغانستان را هدف قرار دهند.

دیلی میل نوشت: این بمب افکن استراتژیک دوران جنگ سرد اولین بار در دهه ۱۹۵۰ پرواز کرد، اما به دلیل توانایی در حمل بار ۷۰ هزار پوندی و برد بیش از ۸۰۰۰ مایل هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روزنامه تایمز انگلیس نیز اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا دستور داده است علاوه بر بمب‌افکن‌های بی- ۵۲ هواپیما‌های سنگین از نوع لاکهید‌ای سی-۱۳۰ مواضع طالبان در افغانستان را بمباران کنند.

این روزنامه انگلیسی نوشت: این جنگنده‌ها مواضع طالبان در اطراف شهر‌های قندهار و هرات و مرکز ولایت هلمند یعنی شهر لشکرگاه را در تلاش برای ممانعت از سقوط این شهر‌ها به دست این جنگجویان بمباران می‌کنند.

منابع نظامی آمریکایی به این روزنامه گفتند که جنگنده‌های بی-۵۲ که هنوز تعدادشان مشخص نشده است از پایگاه العدید قطر برای هدف گرفتن مواضع طالبان اقدام می‌کنند.

در همین حال؛ به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد یک فروند جنگنده "بی ۵۲" عصر امروز، شماری از اعضای گروه طالبان را در شهر شبرغان مرکز استان جوزجان در شمال افغانستان هدف قرار داد.
شبکه تلویزیونی العالم با اعلام این خبر گزارش داد این جنگنده آمریکایی بوده است.

ماه گذشته، ارتش آمریکا دو حمله پهپادی علیه مواضع طالبان در شمال افغانستان انجام داد. به نوشته فاکس نیوز، تعداد نامشخصی از اعضای طالبان در استان‌های قندوز و بغلان که حملات واشنگتن در آنجا انجام گرفته، کشته شدند.

همچنین؛ به گزارش شبکه تلویزیونی العربی، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: در حملات هوایی ارتش افغانستان به اطراف شهر شکارگاه در مرکز استان هلمند ۱۱۲ تن از اعضای گروه طالبان کشته شدند.
وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد: در بین کشته شدگان گروه طالبان ۳۰ نظامی پاکستانی نیز دیده می‌شوند.

طالبان روز گذشته شهر زرنج مرکز استان نیمروز و امروز شهر شبرغان مرکز استان جوزجان را از کنترل دولت خارج کرد. طالبان با گرفتن شهر زرنج بر گمرک مرزی این استان با ایران مسلط شد و با گرفتن شبرغان زندانیان این شهر را فراری دادند.

پیشتر؛ شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: سفارت آمریکا در کابل از شهروندان این کشور خواست هر چه سریعتر از طریق پرواز‌های موجود از افغانستان خارج شوند. این سفارتخانه افزود: به علت شرایط امنیتی افغانستان ارائه کمک به شهروندان آمریکایی حتی داخل کابل بسیار محدود است.

همچنین؛ روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: در پی وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی افغانستان، وزارت امور خارجه انگلیس از اتباع این کشور خواست هرچه سریعتر افغانستان را ترک کنند.

پربیننده ترین خبرها