نقص فنی در ایستگاه پخش فرآورده‌های نفتی آرامکو عربستان

نقص فنی در ایستگاه پخش فرآورده‌های نفتی آرامکو عربستان
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 04:13

شبکه تلویزیونی «الاخباریه» عربستان سعودی از تلاش برای رفع نقص فنی در یکی از ایستگاه‌های پخش فرآوردهای نفتی شرکت آرامکو خبر داد.

العالم - عربستان

این شبکه خبری عربستان سعودی شنبه شب به نقل از شرکت بزرگ نفتی «آرامکو» گفت که این شرکت در حال کار برای رفع نقص فنی در ایستگاه پخش فرآورده‌های نفتی در منطقه «القصیم» است.

«الاخباریه» اطلاعات بیشتری در مورد علت خرابی و یا اینکه نقص فنی به وجود آمده آیا تأثیری بر زنجیره تامین فرآورده‌های این شرکت داشته است، ارائه نداد.

شرکت آرامکو اخیرا شاهد افزایش حملات سایبری بوده است. حمله سایبری موسوم به "خط لوله استعماری" آخرین حمله به این شرکت بود.

شبکه «الجزیره» قطر ۳۱ تیر گزارش داد که آرامکو اخیرا متوجه نشت اطلاعات محدود این شرکت به صورت غیر مستقیم شد.

این شبکه به نقل از آرامکو اضافه کرده بود: درز اطلاعات به دلیل نفوذ در سیستم‌های این شرکت نبوده بلکه در سیستم طرف‌های ثانوی اتفاق افتاده است و این حمله سایبری بر فعالیت شرکت تاثیر نگذاشته است.

در سال ۲۰۱۲ شرکت آرامکو مدعی شد که عوامل خارجی سیستم‌های رایانه‌ای این شرکت را با هدف اختلال در فعالیت‌های آن، هک کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها این حمله سایبری ظرف مدت چند ساعت بیش از ۳۰ هزار رایانه را در شرکت آرامکو از کار انداخت.

طی سال‌های گذشته مقام‌های سعودی بارها از انجام حملات سایبری هکرهای خارجی به شبکه‌های رایانه‌ای شماری از ارگان‌های دولتی و نهادهای مهم این کشور خبر داده بودند.

شرکت ترند میکرو که یکی از شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده محصولات نرم‌افزاری امنیتی و ضد ویروس در دنیا است، پیشتر نسبت به ضعف و ناکارآمدی عربستان سعودی در مقابله با جرایم سایبری ابراز نگرانی کرده بود.

ارزش شرکت نفتی آرامکو در حدود ۱۸۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و یکی از ابر شرکت‌های مالی جهان به شمار می‌آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها