برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی به‌رغم هشدار تند پیونگ‌یانگ

برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی به‌رغم هشدار تند پیونگ‌یانگ
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 19:17

به گفته یک منبع دولتی کره جنوبی، سئول و واشنگتن رزمایش مشترک تابستانه خود را در ماه میلادی جاری به‌رغم هشدار کره شمالی مبنی بر این که چنین اقدامی به گفت‌وگوهای دو کره آسیب می‌زند، برگزار می‌کنند.

العالم - آسیا

کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک تابستانه خود را مانند هر سال در ماه میلادی جاری به‌رغم هشدار کره شمالی مبنی بر این که چنین اقدام «خصمانه‌ای» به گفت‌وگوهای دو کره آسیب می‌رساند، برگزار خواهند کرد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد: رزمایش با مرکز فرماندهی شبیه‌سازی کامپیوتری در تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اوت (۲۵ مرداد تا چهارم شهریور) با حداقل سطح نیرو و بدون فعالیت در فضای باز برگزار می‌شود.

به گفته این منبع، رزمایش برنامه‌ریزی شده شامل تعداد کمتری از شرکت‌کنندگان نسبت به رویداد مشابه در مارس گذشته است که در آن هم به دلیل همه‌گیری تعداد شرکت‌کنندگان کاهش یافته بود.

بر اساس گزارش‌ها، ایالات متحده و کره جنوبی همچنین آموزش مدیریت بحران نظامی را برای کارکنان به مدت چهار روز برگزار می‌کنند که انتظار می‌رود روز سه‌شنبه آغاز شود.

این رزمایش به‌رغم هشدارهای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی انجام می‌شود که به طور سنتی همکاری بین رقبای اصلی خود را تمرین جنگ می‌داند.

پس از هشدار اخیر پیونگ‌یانگ به سئول در خصوص برگزاری رزمایش با واشنگتن، کره جنوبی روز دوشنبه گفته بود که هنوز هیچ تصمیمی در خصوص برگزاری رزمایش‌های مشترک با ایالات متحده اتخاذ نکرده است اما این رزمایش‌ها به هرحال نباید موجب ایجاد تنش‌ با کره شمالی شود.

اخیراً در پی توافق رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور کره جنوبی برای بازسازی روابط، خطوط تلفن اضطراری که یک سال قبل قطع شده بود، مجدداً بین دو همسایه برقرار شد.

طبق گزارش رویترز، رزمایش‌ها در شبه‌جزیره کره در سال‌های اخیر به منظور تسهیل مذاکرات بین کره شمالی و دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده کاهش یافت به امید آن که واشنگتن بتواند در قبال کاهش تحریم‌ها، برنامه اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ را امحا کند. تاکنون وعده ایالات متحده برای کاهش تحریم‌های کره شمالی محقق نشده و مذاکرات میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن پس از شکست دور دوم گفت‌وگوها بین کیم و ترامپ در سال ۲۰۱۹، به بن بست خورده و متوقف شده است.

از طرف دیگر، شیوع ویروس کرونا در جهان نیز بر برگزاری رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا تأثیر گذاشته و همپیمانان به جای برگزاری رزمایش‌های نظامی، بر شبیه‌سازی‌های کامپیوتری متمرکز شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها