پکن: هدف آمریکا از دخالت در هنگ کنگ آشوبگری و حمایت از مخالفان چین است

پکن: هدف آمریکا از دخالت در هنگ کنگ آشوبگری و حمایت از مخالفان چین است
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 20:06

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین درخصوص دخالت‌های آمریکا در امور هنگ‌کنگ گفت، هدف واقعی ایالات متحده حمایت از نیروهای ضد چین، خرابکاری و سلب رفاه و ثبات از هنگ کنگ است.

العالم - آسیا

سخنگوی وزارت خارجه چین روز یکشنبه از ایالات متحده خواست به حاکمیت چین احترام بگذارد و از مداخله در امور هنگ کنگ دست بکشد.

به نوشته وبگاه «سی جی تی ان» «هوآ چونینگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در این زمینه گفت که تفاهم نامه جدید «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قانون امنیت ملی در هنگ کنگ و سیاست چین در قبال این شبه جزیره را لکه دار کرد.

هوآ چونینگ گفت که این اقدام جلوه دیگری از دخالت‌های فاحش واشنگتن در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین است. وی گفت که چین از این اقدام به شدت ناراضی و با آن مخالف است و مخالفت خود را به ایالات متحده اعلام کرده است.

او گفت که قانون امنیت ملی در هنگ کنگ حاکمیت قانون را بهبود بخشیده، امنیت و ثبات را در شهر برقرار کرده و از حقوق و منافع مشروع و قانونی ساکنان هنگ کنگ حمایت می‌کند.

این مقام چینی ادعای واشنگتن مبنی بر ایجاد پناهگاه امن برای ساکنان هنگ کنگ را رد کرد و تاکید کرد که هدف واقعی ایالات متحده حمایت از نیروهای ضد چین خرابکاری و سلب رفاه و ثبات از هنگ کنگ است.

وی گفت که ایالات متحده باید از برهم زدن قانون در هنگ کنگ و از مداخله در امور داخلی چین دست بردارد و از واشنگتن خواست به هیچ عنوان از نیروهای ضد چین و بی ثبات کننده در هنگ کنگ حمایت نکند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت هیچ مداخله خارجی نمی تواند اراده و عزم مقامات مرکزی چین و منطقه ویژه اداری هنگ کنگ را برای اجرای قانون امنیت ملی تضعیف کند و همچنین مانع توسعه هنگ کنگ و پیشرفت چین نمی شود.سخنگوی دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو نیز اقدام دولت آمریکا را محکوم کرد.

در چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوایل سال جاری، بیش از 70 کشور از اجرای قانون امنیت ملی در هنگ کنگ حمایت کردند و از برخی کشورها خواستند که دیگر در امور داخلی چین مداخله نکنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها