رایزنی های نماینده ایران با اتمر و عبدالله و نماینده گوترش درباره تحولات افغانستان

رایزنی های نماینده ایران با اتمر و عبدالله و نماینده گوترش درباره تحولات افغانستان
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 20:53

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان ضمن دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل، با اتمر و عبدالله درباره اوضاع کنونی افغانستان به گفتگو پرداخت.

العالم - آسیا

«محمدابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان امروز (یکشنبه) با «ژان آرنو» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان که در رأس هیأتی جهت رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، آخرین تحولات جاری افغانستان از جمله روند صلح و مذاکرات بین الافغانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ژان آرنو همچنین امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد. ظریف در این دیدار آمادگی ایران برای کمک و تسهیل گفتگوهای بین الافغانی را اعلام کرد.

طاهریان فرد همچنین امروز در تماس تلفنی با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در خصوص آخرین وضعیت جاری در افغانستان و روند صلح و گفتگوهای بین الافغانی رایزنی و تبادل نظر کرد.

عبدالله عبدالله ضمن تشکر از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت و تسهیل روند صلح افغانستان، اهمیت تداوم این حمایت ها را مورد تاکید قرار داد.

نماینده ویژه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان همچنین با «محمد حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان از طریق تماس تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگو، طرفین در خصوص آخرین تحولات افغانستان بحث و تبادل نظر کردند. همچنین در زمینه اهمیت روندهای جاری صلح افغانستان به ویژه تداوم گفتگوهای بین الافغانی در تهران رایزنی و مذاکره صورت گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها