ایران قدرت برتر منطقه است؛ آیا پند گیرنده‌ای است؟

ایران قدرت برتر منطقه است؛ آیا پند گیرنده‌ای است؟
دوشنبه 18 مرداد 1400 - 11:50

غرب با دفاع ناامیدانه از رژیم صهیونیستی در قضیه حمله به کشتی "مرسر استریت"، به اقدامات تحریک‌آمیز و گمراه‌کننده علیه ایران ادامه می‌دهد.

العالم- کشکول

رژیم صهیونیستی بنا به دستور و توصیه اربابانش، بحرین را به بی‌تدبیری سوق می‌دهد تا سپر بلایی در برابر ایران باشد که در معرض حملات دشمنان بشریت و تاجران جنگ قرار دارد.

اقدام بحرین و اسرائیل به امضای تفاهم‌نامه‌ای درخصوص تقویت همکاری‌های دوجانبه علیه ایران در زمینه تحقیقات، ماجراجویی‌ای با پیامدهای فاجعه‌بار است. ایران اخیرا تهدیدهای اسرائیل را دریافت کرده، و لذا وعده پاسخ تند به آن را داده است. پس آیا اسرائیل و همچنین بحرین پیام قاطعانه ایران را دریافت کرده‌اند؟!

به رغم اینکه ایران شواهد و مستنداتی دال بر جنایات رژیم صهیونیستی و نقش مستقیم آن در حمایت همه‌جانبه از گروه‌های تروریستی در منطقه و نیز تسهیل نفوذ آنها به سوریه، عراق و یمن، ارائه داده است ولی جامعه جهانی چشم خود را بر این جنایات صهیونیست‌ها بسته است. لذا ایران که پرچمدار محور مقاومت است، نقش جامعه جهانی را در مقابله و مبارزه با جنایات اسرائیل در منطقه ایفا می‌کند.

علاوه بر تناقضات موجود در منطقه، دولت‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس و همچنین اتحادیه اروپا نمایشنامه‌های مضحکی درخصوص تحولات در منطقه ساخته‌اند که اهداف‌شان کاملا واضح و در چارچوب سیاست‌های این دولت‌ها و سازمان‌ها است که با حمایت از تروریسم و همزمان اشک تمساح ریختن بر ملت‌هایِ هدف، در مسیر تداوم ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه گام برمی‌دارند.

این دولت‌های استعمارگر در وهله اول دستور کار ویژه را به رژیم صهیونیستی و دولت‌های مطیع در منطقه تحمیل می‌کنند و این دستور کار و سیاست‌ها صرفا در راستای منافع خود این استعمارگران است.

تجربیات نشان داده است که جمهوری اسلامی و محور مقاومت بر امنیت و ثبات منطقه حریص‌تر هستند و مواضعی درست و جدی درخصوص مسائل منطقه اتخاذ می‌کنند و موید این حقیقت این است که ایران با هدف جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان بی‌گناه در کشورهای درگیر، به گفت‌وگو و آتش‌بس تأکید دارد.

موضع ایران درخصوص حال و آینده منطقه شفاف و تغییرناپذیر است؛ تداوم مبارزه با تروریسم و گسترش امنیت و ثبات در منطقه.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها