تقسیم وظیفه به سبک آمریکایی صهیونیستی!

تقسیم وظیفه به سبک آمریکایی صهیونیستی!
دوشنبه 18 مرداد 1400 - 13:17

روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشته است، آمریکا "نفتالی بنت" نخست‌وزیر اسرائیل را به منظور عدم ایجاد تغییر در قواعد رویارویی با حزب‌الله تا پیش از ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای در وین تحت فشار گذاشته است تا مبادا ایران از آن به عنوان بهانه‌ای برای خروج از مذاکرات هسته‌ای استفاده کند.

العالم- درگوشی

قبل از این "افشاگری" درباره فشار واشنگتن به تل‌آویو، که توسط روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" نیز بازنشر شده، یک رسانه عبری‌زبان به نقل از "حسون حسون" از مقامات سابق ارتش اسرائیل نوشته است: "ما به جنگ منطقه‌ای علیه ایران مصمم هستیم، ما نیاز داریم زمام امور را در دست بگیریم." تلویزیون "کان" اسرائیل نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داده است: "ما بیش از هر زمان دیگری به ایام جنگ جدید نزدیک می‌شویم."

عربستان سعودی شاهد چنین تهدیدهای تند اسرائیل و "فشارهای" آمریکا برای جلوگیری از اجرای آن علیه ایران بوده! که توسط روزنامه بدنام "الشرق الاوسط" منتشر شده است.

امیدوار بودیم که این روزنامه سعودی همچنین فریادهای "گیلعاد آردان" نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بر سر "آنتونیو گوترش" نماینده سازمان ملل را منتشر کند؛ زیرا که گوترش از "اسرائیل و لبنان خواسته ضمن خویشتنداری، از اقداماتِ تنش‌زا خودداری کنند."

گیلعاد اظهار داشت که "تل‌آویو از اینکه دبیرکل سازمان ملل از منسوب کردن حمله موشکی به حزب‌الله امتناع کرده، در حیرت است". او این امر را "غیرقابل تصور" توصیف کرد.

جامعه جهانی به خوبی می‌داند که آمریکا و اسرائیل حتی یک لحظه در توسل به گزینه نظامی علیه دشمنان خود درنگ نمی‌کنند حتی اگر آن گزینه، استفاده از سلاح هسته‌ای باشد و اهداف‌شان نیز غیرنظامیان، شهرها و پناهگاه‌ها باشد و موید این مقوله نیز تاریخ سیاه و خونین این ائتلاف دوگانهِ شر است.

به نظر می‌رسد ائتلاف آمریکایی- اسرائیلی شبیه بازیگردان شکست‌خورده‌ای است که نتوانسته با نمایشنامه مزخرف خود، مخاطبانش را متقاعد کند. لذا آمریکا و اسرائیل برای تحریک علیه ایران، اقدام به توزیع نقش میان خود کرده‌اند تا با این فشارها و تهدیدها ایران را به امتیازدهی در هر پرونده‌ای، که آمریکا آن را تهدیدی علیه منافع نامشروع خود در منطقه و نیز امنیت اسرائیل می‌بیند، سوق دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها