منبع عراقی اعلام کرد؛

جزئیات برگزاری نشست مهم سران در بغداد

جزئیات برگزاری نشست مهم سران در بغداد
دوشنبه 18 مرداد 1400 - 17:19

یک منبع آگاه عراقی اعلام کرد که نشست سران کشورهای منطقه که قرار است در اواخر ماه جاری میلادی در بغداد برگزار شود، منحصر به ۶ کشور همسایه عراق نخواهد بود.

العالم - عراق

به نقل از الشرق الاوسط، یک منبع آگاه عراقی اعلام کرد که نشست سران کشورهای منطقه که قرار است در اواخر ماه جاری میلادی در بغداد برگزار شود، منحصر به ۶ کشور همسایه عراق نخواهد بود.

بر اساس این گزارش؛ منبع عراقی اعلام کرد که این نشست فراتر از کشورهای همسایه عراق خواهد بود و مصر و امارات و قطر نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

به گفته این منبع عراقی، همچنین از چند کشور اروپایی و نیز آمریکا برای مشارکت در این نشست دعوت شده است.

این منبع درباره اینکه آیا از «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه، برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده یا نه، گفت که در این باره اطلاعی ندارد اما تأکید کرد که مسئله سوریه یکی از مسائلی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

روز گذشته «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، در سفر به آنکارا دعوت رسمی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق از «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه، را به وی تقدیم کرد.

او همچنین شب گذشته در ریاض با همتای عربستان خود، «فیصل بن فرحان» دیدار و ضمن بررسی روابط دوجانبه دعوت رسمی نخست‌وزیر عراق از «ملک سلمان بن عبدالعزیز»، شاه عربستان، برای شرکت در این نشست را به وی تقدیم کرد.

همزمان اعلام شده که به زودی هیئتی عراقی برای ابلاغ دعوت رسمی الکاظمی به تهران سفر خواهد کرد.

هفته گذشته نیز وزیر برنامه‌ریزی عراق برای دعوت از امیر کویت به این کشور سفر کرد.

وزیر دفاع عراق نیز روز شنبه وارد قاهره شد و پیغام الکاظمی را به رئیس جمهور مصر ابلاغ کرد.

روز گذشته هم روسیاالیوم به نقل از منبعی آگاه در دولت عراق به بیان جزئیات نشست رهبران کشورهای منطقه در بغداد در اواخر ماه جاری میلادی پرداخت.

این منبع اعلام کرد: قرار است نشست سران در بیست و هشتم و یا بیست و نهم ماه جاری برگزار شود اما این تاریخ قطعی نیست.

مهر

پربیننده ترین خبرها