بن‌سلمان با بازداشت فلسطینیان در عربستان مشروعیت‌زایی می‌کند

بن‌سلمان با بازداشت فلسطینیان در عربستان مشروعیت‌زایی می‌کند
دوشنبه 18 مرداد 1400 - 22:49

پس از گذشت دو سال از بازداشت کادر جنبش حماس در عربستان و ناکامی میانجیگری‌های عربی و پیشنهادات برای آزادی بازداشتی‌های حماس، دادگاه کیفری عربستان احکام سنگینی علیه 66 فلسطینی و اردنی به اتهام وابستگی آنها به حماس و "حمایت از تروریست" صادر کرد.

العالم- کشکول

از جمله این محکومان، "محمد الخضری" نماینده سابق حماس در عربستان سعودی و پسرش "هانی" هستند. این در حالی‌ست که الخضری، که بیش از 80 سال سن دارد و به شکل قانونی از حدود 30 سال پیش در عربستان زندگی می‌کند و هیچ‌گونه فعالیتی در راستای برهم زدن امنیت و ثبات این کشور نداشته است، و بلکه تمام اقدامات او و دیگر دوستانش حمایت مادی از فلسطینیان تحت محاصره در نوار غزه بوده است.

تعجب‌آور این است که حمایت از محاصره‌شدگان در نوار غزه و حمایت از نیروهای مبارزی که جان‌شان را فدای مقدسات اسلامی می‌کنند، در کشوری مانند عربستان سعودی، جنایت و اقدامی تروریستی محسوب می‌شود و عاملان‌شان تحت تعقیب و محاکمه قرار می‌گیرند.

برخی متاسف می‌شود که چرا امور در برخی کشورهای عربی به مرحله‌ای می‌رسد که مقامات‌شان افراد شریف و آزاده و مخالفانِ اشغالگری صهیونیست‌ها را تحت تعقیب قرار می‌دهند در حالی‌که کسانی‌که علنا به عادی‌سازی و رفتن در آغوش صهیونیست‌ها تشویق و تحریک می‌کنند، آزاد هستند و هیچ‌گونه تهدیدی متوجه آنه نمی‌شود.

برخی می‌گویند که امور در عربستان سعودی دگرگون شده است؛ یعنی اگر محمد الخضری از رژیم صهیونیستی حمایت‌های مالی، سیاسی و رسانه‌ای می‌کرد همچنان از سوی مقامات ریاض تحت تعقیب قرار می‌گرفت و به 15 سال زندان محکوم می‌شد؟!

اما ما از زاویه دیگری به این اقدام دادگاه کیفری سعودی می‌نگریم, یعنی از دید تحولات مربوط به جنگ قدرت میان فرزندان و نوه‌های عبدالعزیز آل سعود، که فتیله آن را ملک سلمان زمانی شعله‌ور کرد که با برکنار کردن "محمد بن نایف"، پسر خود "محمد بن‌سلمان" را ولیعهد کرد. این شاهزاده خام در سایه وجود رقیب‌ها و دشمنانی بر سر تصدی‌اش بر کرسی پادشاه، تلاش می‌کند تمامی موانع را در این راه از میان بردارد لذا خوش‌خدمتی به صهیونیست‌ها را انتخاب کرده که یکی از بهترین و نزدیک‌ترین راه برای کسب دوستی آمریکا است تا آمریکایی‌ها این خوش‌خدمتی را با "مشروعیت دادن به قدرت او" جبران کنند. البته ناگفته نماند که تمامی فرزندان ملک عبدالعزیز "مشروعیت‌شان" را از آمریکا گرفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها