طبل رسوایی در دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی

طبل رسوایی در دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 08:27

پس از آنکه یوسی کوهن پست خود را ترک کرد و دوستش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به او پیوست، طبلی از رسوایی در دستگاه امنیتی این رژیم به صدا درآمد.

العالم- کشکول

با وجود اینکه سانسور ارتش مانع از نشر اطلاعات کامل از سوی رسانه های رژیم می شد و این اطلاعات را در گزارش هایی مختصر خلاصه می کرد، تخلفات مالی و اخلاقی این دو نفر بر همگان آشکار شد.

اتهامات وارد شده به یوسی کوهن رئیس سابق موساد درمورد معشوقه اش که یک مهماندار هواپیما بود و دو سال با او در ارتباط بود تنها مسئله غافلگیر کننده ای نبود که پایه های موساد را به لرزه درآورد. گزارش های اخیری که رسانه های صهیونیستی درخصوص اختلاس یکی از رؤسای ارشد موساد شاغل در یک کشور اروپایی منتشر کردند را نیز باید به این غافلگیری ها اضافه کرد.

به گفته کانال 13 عبری، اطلاعاتی که از کوهن به عنوان بالاترین مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی منتشر شده، می توانست بخاطر پایبند نبودن به اصول اخلاقی او را شخصا در خطر بیاندازد. اما بی آبرویی این رژیم به اینجا ختم نمی شود، بلکه شاهد رسوایی اخلاقی مسئول ارشد دیگری در موساد هستیم که (به گفته سایت خبری عبری عنیان مرکازی) با همسر یکی از مسئولان زیردست خود روابط عاطفی داشت.

پس از آنکه این شخص متوجه روابط غیر اخلاقی رئیسش با همسرش شد، از سوی رئیس خود برکنار شد. او که تا پیش از اخراجش در شاباک کار می کرد و تا سال 2010 مدیر بخش امور "اسرائیل" و خارجی ها بود، با شکایت از رئیس خود در مراجع قضایی رسوایی خود را آشکار کرد.

بدون شک آنچه روزنامه های اسرائیلی افشا می کنند بخش ناچیزی از فروپاشی بزرگی است که رهبران رژیم صهیونیستی و دستگاه امنیتی و حتی ارتش آن بدان گرفتار شده اند. رژیمی که بر مبنای کشتار دیگران و غصب کردن حقوق آنها به هر قیمتی بنا شده، طبیعتا به این وضعیت دچار می شود. آیا این رژیمی است که "حکومت موعود" یهودیان جهان بود؟ و آیا چنین "دولتی" می تواند دوام بیاورد؟

پربیننده ترین خبرها