اقدامات قانونی خانواده الخضری برای مقابله با حکم صادره علیه وی درعربستان

اقدامات قانونی خانواده الخضری برای مقابله با حکم صادره علیه وی درعربستان
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 08:33

دختر "محمد الخضری" نماینده پیشین حماس در عربستان از اقدامات قانونی برای مقابله با حکم صادره علیه پدرش از سوی عربستان خبر داد.

العالمفلسطین

" می الخضری " در گفت و گو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت که پدرش از بیماری های متعدد از جمله سرطان رنج می برد.

دادگاه کیفری عربستان روز یکشنبه ، نماینده سابق جنبش حماس را به اتهام حمایت از مقاومت به 15 سال حبس محکوم کرد.

این دادگاه ، همچنین حکم هایی را برای 69 اردنی و فلسطینی زندانی در زندان های سعودی صادر کرد و هانی پسر محمد الخضری را هم به سه سال حبس محکوم کرد.

دختر محمد الخضری با انتقاد از حکم صادره برای پدرش گفت که آیا عاقلانه است که برای کسی که 85 سال از عمرش می گذرد، حکم حبس 15 ساله صادر شود؟ مگر چند سال از عمر وی باقی مانده است؟ چرا مراعات حال وی که بیمار است، نمی شود؟

وی با اشاره به خدمات گسترده پدرش به عنوان پزشک به عربستان و نیز فعالیت برادرش در دانشگاه های عربستان، گفت پدر و برادرم قوانین عربستان را نقض نکردند. امیدواریم که دادگاه حکم آزادی آنان را صادر کند.

وی درباره اقداماتی که خانواده اش در آینده برای مقابله با حکم صادره برای پدر و برادرش انجام خواهد داد، گفت خانواده اش از طریق موکل ، درخواست آزادی به خاطر شرایط پزشکی و تجدید نظر در حکم را مطرح خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان سعودی در احکام صادره تجدید نظر کنند. وی خواهان دخالت شاه و ولیعهد سعودی دراین قضیه و جلوگیری از صدور چنین احکامی شد.

خضر المشایخ رئیس کمیته بازداشت شدگان اردنی در عربستان گفت مسئولان سعودی از حضور خانواده های بازداشت شدگان در سالن محاکمه که حکم های آنان را قرائت کرد، جلوگیری کردند و از هر خانواده فقط به یک نفر اجازه حضور دادند.

خانواده های زندانیان با ارائه درخواست هایی از سوی جنبش حماس و مراکز حقوق بشر بین المللی از مسوولان سعودی خواسته اند که زندانیان آنان را آزاد کنند اما حکم های دادگاه سعودی که از 3 سال تا 22 سال است، ناامید کننده است.

فلسطینی ها در غزه با برگزاری تجمع اعتراض آمیز ، آزادی نماینده جنبش حماس در عربستان و پسرش هانی را خواستار شدند.

تجمع کنندگان با روشن کردن شمع به نشانه همبستگی با خانواده الخضری ، از سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان و ولیعهد وی خواستند این پدر و پسر را آزاد کنند.

محمد الخضری از سال 2019 در زندان های سعودی به سر می برد.

پربیننده ترین خبرها